art&design
Az őskőkori építménynél haladó főútvonal gépkocsiforgalmának csillapítását szolgáló alagút a korábban ismertetett tervek szerint a műemléktől délre húzódott volna. A megváltoztatott nyomvonal az alagút nyugati kijáratát érinti, amely 50 méterrel messzebb lesz Stonehenge ősi köveitől - közölte a BBC-vel Derek Parody, az angol közúti felügyelet illetékese.
A közvéleménnyel folytatott konzultációból kiderült, hogy sokan adtak hangot aggodalmuknak az út nyomvonala és az alagút kijáratának elhelyezkedése miatt, mondván az hatással lenne a téli napforduló látványára. "Azt csináltuk, hogy északabbra toltuk a nyomvonalat, hogy megoldást találjunk az aggodalmakra" - magyarázta.
A világörökség részét képező leghíresebb brit őskőkori műemlék alá tervezett alagút mintegy 2,9 kilométer hosszú lenne, építése egy kétmilliárd font költségvetésű útfelújítási programnak a része.
A műemlékvédelmi szervezetek, köztük az English Heritage úgy fogalmaztak, hogy "ha a kellő gondossággal építik meg az alagutat, akkor az helyreállítja a műemlék békéjét és nyugalmát".
Civil szervezetek azonban még mindig az alagútépítés teljes átgondolására szólították fel a brit kormányt. Attól tartanak, hogy az alagúttal a műemlék elveszti világörökségi státuszát. Az ENSZ nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) azonban már korábban támogatásáról biztosította az alagút építését