bezár
 

film

2017. 09. 11.
Az érzékelés birodalma - Őszi filmvetítések a Francia Intézetben
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Az érzékelés birodalma címmel indítja keddtől október 24-ig tartó őszi vetítéssorozatát a Budapesti Francia Intézet, amely többek között a Rodin és a Django című életrajzi filmekkel várja a látogatókat 200 fős mozitermében.

Az érzékekre és az emlékekre alapozó válogatás tervezett vendége Jacques Doillon rendező, a mai francia filmművészet egyik megkerülhetetlen alakja, aki legújabb filmjében Auguste Rodin életét mutatja be Vincent Lindon főszereplésével - közölte a Francia Intézet hétfőn az MTI-vel.
   

prae.hu

Mint a közlemény emlékeztet, a Rodin című cannes-i versenyfilm tiszteletadás egy hatalmas szobrásznak, aki tapintásával formálta az anyagot érzéki műalkotásokká.
    

A válogatás másik életrajzi mozija a Django című francia film lesz, mely le is zárja majd a sorozatot. A Palya Bea szereplésével készült film október 24-i vetítése előtt az énekesnő koncertet ad a Francia Intézetben. Mindkét filmet premier előtt mutatja be a Francia Intézet.
    

A sorozat kedden a Saint Amour című vígjátékkal indul útjára, amelynek két főszerepelője - a civilben is borászkodó Gérard Depardieu és Benoit Poelvoorde - Franciaország borvidékeit járja be.
    

Léa Mysius Cannes-ban is kitüntetett, Ava című alkotása egy fiatal lány történetét meséli el, aki megtudja, hogy hamarosan elveszíti a látását, Georges Franju 1959-es sci-fi-horrorja, a Szemek arc nélkül pedig Almodóvart előlegezi, Pierre Brasseur emlékezetes alakításával.
    

A levágott kezű lány meséjének költői feldolgozása az annecyi animációs filmfesztivál egyik díjnyertes alkotása: a Grimm fivérek ihlette hősnő ugyan megmenekül, de ezért a kezével fizet.
    

Jean-Paul Rouve édes-bús, Emlékek című filmje Michel Blanc-nal a főszerepben arra igyekszik rávezetni a nézőket, milyen hasznos érzékszerv is az emlékezet. Ezt támasztja alá Sylvain Chaumet fordulatos vígjátéka, az Attila Marcel is, amelyben az ifjú Paul tudata mélyéről egy különleges teafőzet és némi sütemény, vagyis az ízlelés segítségével bukkannak elő végül a gyermekkor képei.
    

Az idei cannes-i versenyprogram egy másik darabját, Francois Ozon legújabb, műfajilag ismét besorolhatatlan filmjét szintén premier előtt vetítik. A Dupla szerető sztorija a kétértelműségre, a látásmódok különbözőségére épül, a rendezőtől már megszokott fekete humorral.
    

Tom Tykwer koprodukcióban készült filmje, a Parfüm: egy gyilkos története vetítését követően Zólyomi Zsolt parfümőr vezeti be a közönséget az illatok világába.
    

A Bélier család, az utóbbi évek legkedvesebb francia vígjátéka, komoly emberi dilemmát vet fel: Paula boldogan él siketnéma szüleivel és szintén siketnéma öccsével, de velük ellentétben ő tökéletesen hall és beszél, sőt, csodálatosan énekel. A filmben nyújtott alakításáért Louane Emera 2015-ben megkapta a legjobb pályakezdő színésznőnek járó César-díjat.
    

A hét héten át zajló programból ezúttal sem maradhat ki a tematikus rövidfilm-összeállítás; a tizenegy alkotásból álló blokkra október 5-én kerül sor.
    

A Francia Intézet a filmeket eredeti nyelven, angol vagy magyar felirattal mutatja be, a vetítések többsége ingyenes.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Rich Peppiatt: Kneecap – Ír nemzeti hip-hopot!
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon
A 12. Primanima mint a magány és társadalmi kritika tükre
Az idei Verzión fókuszba kerülnek az anyák küzdelmei

Más művészeti ágakról

Mit jelent az ifjúsági irodalom ma? – kerekasztal-beszélgetés
(kult-genocídium)
Kosztolányi Dezső Őszi reggeli című verséről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés