bezár
 

zene

2017. 06. 09.
René Pape basszista ad áriaestet az Operaházban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Verdi és Wagner műveiből ad elő áriákat René Pape német basszista a Magyar Állami Operaházban szombaton a MagyarFeszt zárókoncertjeként.

René Pape nem "egyszerűen" basszista, a világ vezető basszistája, hanem énekes - hangsúlyozta Ókovács Szilveszter, a dalszínház főigazgatója a művésszel közösen tartott csütörtöki sajtóbeszélgetésen Budapesten.
    

prae.hu

A főigazgató kiemelte: a szombati gálaesten René Pape azokat az áriákat énekli, amelyeket igazán szeret, de meglepetésként talán egy magyar dal is elhangzik majd.
    

A zárókoncerten a Magyar Állami Operaház Zenekara működik közre Jonas Alber vezényletével.
    

René Pape elmondta, hogy az est mindkét részét könnyedebb áriákkal kezdi és mivel basszista ritkán léphet fel önállóan nagyzenekarral, nagyon örül ennek a budapesti lehetőségnek. Hozzátette: négy-öt éve ad áriaesteket, legtöbbször zongorakísérettel.
    

Kiemelte: az áriaesten nem egy mű történetét, hanem a zenét kell közel vinni a nézőhöz. A cél a zene megismertetése, és hogy néhány órán át jól érezze magát az előadó és a közönség egyaránt.
    

Kitért arra is, hogy "súlyos" karaktereket szeret eljátszani és énekelni, szeret szenvedni. A vígopera nem neki való - fogalmazott.
    

Véleménye szerint Drezdában felnőni annyit jelent, mint a művészetben és a zenében felnőni. A nagymamája gyermekkorában sokszor magával vitte templomi hangversenyekre, amelyeken a híres drezdai fiúkórus énekelt. A kórusba 8 éves korában felvételizett sikeresen, ettől kezdve templomokban és az operaházban is énekelt, például A varázsfuvolában a harmadik fiút. Mint mondta, Bach, Weber, Schütz és Mendelssohn szinte összes kórusművét énekelte, és kamaszkorában, 15-16 évesen döntött úgy, hogy ezen a pályán marad.
    

Kedves szerepei közé tartozik Oreste az Elektrából, Sarastro A varázsfuvolából, a Don Giovanni címszerepe, valamint Escamillo a Carmen című operából.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika az Orfeo ed Euridice új felvételéről
Borbély László zongoraművész és Zeneakadémista tanítványainak koncertje
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
Platon Karataev: Napkötöző – négy szám

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés