art&design
2009. 03. 28.
Fénnyel festik a Zsolnay Múzeum homlokzatát
Fényfestéssel díszítik a pécsi Zsolnay Múzeum homlokzatát esténként néhány órára, az ehhez szükséges speciális vetítőberendezéseket hivatalosan csütörtökön helyezték üzembe.
Hargitai János, a Baranya megyei önkormányzat elnöke az átadási ünnepségen elmondta: a három vetítő egy gótikus és egy reneszánsz festményt varázsol felváltva az épület utca fronti falára. A beruházás mintegy 30 millió forintos költségét a múzeum rekonstrukciójának "maradványpénzéből" finanszírozták.
Két restaurátor és egy festőművész egy hónapon át dolgozott a vetítőkbe való dia alapjául szolgáló alkotások elkészítésén. A gótikus kép Jézus életének főbb eseményeit dolgozza fel, a reneszánszon főleg Erdélyben elterjedt lombdíszmotívumok, valamint négy pécsi prépost arcképe látható.
Dittrich Csilla restaurátor korábban elmondta: e festmények nem azok, amelyeket a középkor embere láthatott. Egyetlen, az eredetihez hű, reneszánsz részletük van csupán, a Fájdalmas Krisztus képe, amely 2006 nyarán megsemmisült.
Utalt rá, hogy az egykori gótikus festményt Pécs mohácsi vészt követő török elfoglalása után tette tönkre a házba beköltöző török elöljáró, a reneszánsz töredékeket pedig három évvel ezelőtt egy segédmunkás verte le szabálytalan munkavégzés következtében.
A kivitelezőt és a restaurátort ezért milliós nagyságrendű bírsággal sújtotta a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.
Az 1324-ben épült múzeumi ingatlan Pécs legrégibb épülete és 1955 óta a világ legnagyobb, 12 ezer műtárgyat és 8 ezer dokumentumot magában foglaló Zsolnay-gyűjteményének ad otthont. Legszebb darabjai tematikus formában tekinthetők meg, az ismeretek elmélyítését pedig a termek falaira szerelt érintőképernyős monitorok segítik.
Az évi 73 ezer érdeklődőt vonzó Zsolnay Múzeum a világhírű Zsolnay-kerámiák történetét, jellegzetes darabjait mutatja be, megismertet továbbá a Zsolnay család történetével, s betekintést enged a gyár tervezőművészeinek munkásságába is.
A múzeum 415 millió forintos beruházás eredményeként, 2007 őszére megújult. A pénzből az épületet megerősítették, falait újravakolták, padlásterét beépítették, kiállítóterét bővítették. Az érdeklődők így a modernizált, jól megvilágított, légkondicionált termekben tartalmilag a korábbinál gazdagabb tárlatot láthatnak.
Két restaurátor és egy festőművész egy hónapon át dolgozott a vetítőkbe való dia alapjául szolgáló alkotások elkészítésén. A gótikus kép Jézus életének főbb eseményeit dolgozza fel, a reneszánszon főleg Erdélyben elterjedt lombdíszmotívumok, valamint négy pécsi prépost arcképe látható.
Dittrich Csilla restaurátor korábban elmondta: e festmények nem azok, amelyeket a középkor embere láthatott. Egyetlen, az eredetihez hű, reneszánsz részletük van csupán, a Fájdalmas Krisztus képe, amely 2006 nyarán megsemmisült.
Utalt rá, hogy az egykori gótikus festményt Pécs mohácsi vészt követő török elfoglalása után tette tönkre a házba beköltöző török elöljáró, a reneszánsz töredékeket pedig három évvel ezelőtt egy segédmunkás verte le szabálytalan munkavégzés következtében.
A kivitelezőt és a restaurátort ezért milliós nagyságrendű bírsággal sújtotta a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.
Az 1324-ben épült múzeumi ingatlan Pécs legrégibb épülete és 1955 óta a világ legnagyobb, 12 ezer műtárgyat és 8 ezer dokumentumot magában foglaló Zsolnay-gyűjteményének ad otthont. Legszebb darabjai tematikus formában tekinthetők meg, az ismeretek elmélyítését pedig a termek falaira szerelt érintőképernyős monitorok segítik.
Az évi 73 ezer érdeklődőt vonzó Zsolnay Múzeum a világhírű Zsolnay-kerámiák történetét, jellegzetes darabjait mutatja be, megismertet továbbá a Zsolnay család történetével, s betekintést enged a gyár tervezőművészeinek munkásságába is.
A múzeum 415 millió forintos beruházás eredményeként, 2007 őszére megújult. A pénzből az épületet megerősítették, falait újravakolták, padlásterét beépítették, kiállítóterét bővítették. Az érdeklődők így a modernizált, jól megvilágított, légkondicionált termekben tartalmilag a korábbinál gazdagabb tárlatot láthatnak.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Matthäus Wörle Ahol régen aludtunk és Miklós Ádám Mélypont érzés című dokumentumfimje a 21. Verzió Filmfesztiválon