art&design
Anne Imhof erőteljes és zavarbaejtő installációja a mai korra vonatkozó, sürgető kérdéseket vet fel, miközben a szorongás állapotába sodorja a nézőt. A pavilon építészeti megoldásaira adott eredeti válaszként Imhof munkája percíz döntésekkel von be tárgyakat, képeket, testeket és hangokat egyaránt - áll a zsűri indoklásában.
Brazília pavilonja Cinthia Marcelle Vadászterület (Chao de caca) című kiállításával a 2017-es biennálé különdíját érdemelte ki.
Franz Erhard Walther szintén egy műfaji határokat elmosó projekttel nyerte el idén a Christine Macel által rendezett főkurátori kiállítás legjobb művészének járó Arany Oroszlánt.
A zsűri méltatása szerint Walther munkája formákat, színeket, anyagokat kínál együtt szobrászatal és perfromance-szal, a nézőket aktivizálva és állásfoglalásra késztetve. A díj odaítélésének másik indoka az alkotó életművének radikális és összetett természete, amely nagy hatást gyakorol korunkra.
Hassan Khan brit képzőművész a főkurátori kiállítás legígéretesebb fiatal művészének odaítélt Ezüst Oroszlán-díjat nyerte el hangalapú installációjával, amely Az Idő és a Végtelen pavilonja című szekcióban kapott helyet, a magyar Csörgő Attila Clockwork című munkája mellett.
A zsűri különdíjjal jutalmazta az amerikai Charles Atlas és a koszovói Petrit Halilaj alkotásait.
Az Arany Oroszlán életműdíjat ebben az esztendőben az amerikai Carolee Schneemann vehette át.
Az 57. Velencei Képzőművészeti Biennálé a díjátadó napján nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt; a seregszemle kiállításai - köztük a magyar pavilonban Várnai Gyula Peace on Earth! (Békét a világnak!) című projektje - november 26-ig látogathatók.