bezár
 

zene

2016. 11. 13.
Pándy Piroska operaénekesnő országos lemezbemutató koncertkörútra készül
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Pándy Piroska Liszt Ferenc-díjas operaénekes a 2016/2017-es színházi évadban ünnepli pályafutásának 30. évfordulóját, ebből az alkalomból Best of 30 címmel jelent meg lemeze, 2017-ben pedig a lemezen is halható dalokból összeállított előadói esttel országos körútra indul - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Az énekesnő turnéja indulása előtt Salgótarján városának újévi koncertjén dolgozik: 2017. január elsején nemcsak előadóként lesz jelen művésztársaival, hanem művészeti vezetőként is koordinálja a gálaműsort.

prae.hu

Pándy Piroska hangját az operairodalom számos jelentős szopránszerepében megmutatta már, a Figaro házassága című vígoperában a Grófnő, Verdi Álarcosbáljában Amélia, a Traviatában Violetta szerepét, a Don Carlosban Erzsébet, a Végzet hatalmában Leonora, a Nabuccóban pedig Abigél szerepét alakította a világ legrangosabb pódiumain.

A Madách Színház társulatának énekese több legendás szerepével vonult be a hazai operett történelmébe, emlékezetes alakításai többek között Rosalinda Johann Strauss Denevér című operettjéből, Lisa A mosoly országából, Glavari Hanna a Víg özvegyből, Szaffi a Cigánybáróból, valamint a Grófné a Bécsi vérből.

Pándy Piroska pályafutását a Fővárosi Operettszínházban kezdte, alapító tagja volt az Interoperettnek, a Magyar Állami Operaházban 1993-ban debütált.

A kilencvenes évek közepétől főleg külföldön vállalt fellépéseket. Németországban a müncheni, a hannoveri, a hofi és a passaui operaház kedvelt és népszerű énekese volt. Turnézott az Egyesült Államokban, számos gálakoncertet adott Izraelben, Franciaországban, Belgiumban, Svédországban, Finnországban, Olaszországban és Svájcban.

Hazatérése után a Magyar Állami Operaház magánénekeseként dolgozott, a Madách Színház társulatának tagjaként az Operaház Fantomjában Carlotta Giudicelli, a Mary Poppinsban Andrews kisasszony szerepében látható.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Kritika az Orfeo ed Euridice új felvételéről
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés