art&design
2009. 03. 13.
Új szerzemények a Ludwig Múzeumban
Új szerzemények, köztük még soha be nem mutatott és nagyon régen kiállított alkotások is szerepelnek a Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum péntektől látogatható tárlatán.
Az Új szerzemények - rég nem látott művek című kiállítást hagyományteremtő szándékkal hozták létre; évente, kétévente szeretnék bemutatni a közönségnek azokat a műveket, amelyekkel gyarapodott a múzeum - mondta el Bencsik Barnabás, az intézmény igazgatója csütörtökön a sajtó képviselőinek tartott tájékoztatón. Hozzátette: olyan alkotások is színesítik a kiállítás anyagát, amelyek még soha nem vagy nagyon régen kerültek nyilvánosság elé.
A múzeum gyűjteményének magját a német műgyűjtő házaspár, Irene és Peter Ludwig adománya képezi: a hatvanas-nyolcvanas évek nemzetközi művészetét képviselő anyaghoz apránként csatlakoztak a közép-kelet-európai progresszív művészet jeles darabjai.
A kollekció 1996-ban, a kortárs művészeti múzeum alapításával kapott új súlypontot, ekkor számos, a rendszerváltás körüli és utáni időszak magyar művészetét reprezentáló mű került a gyűjteménybe. Jelenleg 450 tételt számlál a kollekció; vásárláskor elsősorban a fiatal, feltörekvő magyar művészek még elérhető árú alkotásaira, a hatvanas, hetvenes évek még fellelhető műveire és a nemzetközi kortárs művészeti tendenciákat illusztráló művekre helyezik a hangsúlyt - közölte az igazgató.
A június 14-ig látogatható tárlaton 47 művész alkotása tekinthető meg: a Kis Varsó páros (Gálik András és Havas Bálint) Fogyóeszköz című installációja, Agnes Denes Repülő hal piramis című litográfiája és az amerikai Sean Snyder fekete-fehér hangosfilmje mellett az osztrák Stoph Sauter Csokoládé tárgy és a lengyel Zuzanna Janin Cím nélkül (idős kezek, fiatal kezek) című laminált fényképei várják a látogatókat.
Lakner Antal passzív munkaeszközei közül a talicskát imitáló kipróbálható kondigép köszönti az érdeklődőket az első teremben, majd továbbhaladva Peter és Irene Ludwig portréja, Arno Breker német szobrász műve látható.
Az izgalmas és meghökkentő tárgyak, képek, alkotások sorozatában Andreas Fogarasi "fekete doboza" és Esterházy Marcell ötvenes-hetvenes évek modernista építészeti stílusát illusztráló, úgynevezett DVD loopja is látható Bukta Imre citerából, műanyag kannából és hokedliból álló installációja és Geoffry Hendricks szétvágott székből álló performansza mellett.
A múzeum gyűjteményének magját a német műgyűjtő házaspár, Irene és Peter Ludwig adománya képezi: a hatvanas-nyolcvanas évek nemzetközi művészetét képviselő anyaghoz apránként csatlakoztak a közép-kelet-európai progresszív művészet jeles darabjai.
A kollekció 1996-ban, a kortárs művészeti múzeum alapításával kapott új súlypontot, ekkor számos, a rendszerváltás körüli és utáni időszak magyar művészetét reprezentáló mű került a gyűjteménybe. Jelenleg 450 tételt számlál a kollekció; vásárláskor elsősorban a fiatal, feltörekvő magyar művészek még elérhető árú alkotásaira, a hatvanas, hetvenes évek még fellelhető műveire és a nemzetközi kortárs művészeti tendenciákat illusztráló művekre helyezik a hangsúlyt - közölte az igazgató.
A június 14-ig látogatható tárlaton 47 művész alkotása tekinthető meg: a Kis Varsó páros (Gálik András és Havas Bálint) Fogyóeszköz című installációja, Agnes Denes Repülő hal piramis című litográfiája és az amerikai Sean Snyder fekete-fehér hangosfilmje mellett az osztrák Stoph Sauter Csokoládé tárgy és a lengyel Zuzanna Janin Cím nélkül (idős kezek, fiatal kezek) című laminált fényképei várják a látogatókat.
Lakner Antal passzív munkaeszközei közül a talicskát imitáló kipróbálható kondigép köszönti az érdeklődőket az első teremben, majd továbbhaladva Peter és Irene Ludwig portréja, Arno Breker német szobrász műve látható.
Az izgalmas és meghökkentő tárgyak, képek, alkotások sorozatában Andreas Fogarasi "fekete doboza" és Esterházy Marcell ötvenes-hetvenes évek modernista építészeti stílusát illusztráló, úgynevezett DVD loopja is látható Bukta Imre citerából, műanyag kannából és hokedliból álló installációja és Geoffry Hendricks szétvágott székből álló performansza mellett.
További írások a rovatból
Kritika a roveretói Művészet és fasizmus című kiállításról
A tizenkettedik European Remembrance Symposiumról
Más művészeti ágakról
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról