bezár
 

art&design

2016. 10. 07.
Frans Hals-utánzatot adott el a Sotheby's 8,5 millió fontért
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Csupán utánzat az a korábban Frans Hals holland művésznek (1580-1666) tulajdonított festmény, amely 8,5 millió fontért (2,8 milliárd forint) cserélt gazdát 2011-ben a Sotheby's aukciósház egyik licitjén.

Az aukciósház "érvénytelenítette az eladást és a vételár egészét visszafizette" a vásárlónak, miután a vizsgálatok kétséget kizáróan megerősítették, hogy az An Unknown Man című alkotás valóban nem a flamand barokk festő műve. Az ügyben azután indult nyomozás, hogy jelentések érkeztek egy rendkívül kifinomult képhamisító műtárgypiaci ténykedéseiről - írta a BBC News.
    

prae.hu

Ennek a hamisítónak a munkája lehet az a korábban Orazio Gentileschi itáliai mesternek tulajdonított festmény is, amely egy ideig a londoni National Galleryben vendégeskedett. A képet a jelenlegi tulajdonosa adta kölcsön 2013-ban a galériának, ahol egészen idén márciusig volt kiállítva. A festmény azóta visszakerült a tulajdonosához.
    

A National Gallery szerint a "kölcsönkapott képeket mindig alapos vizsgálatnak és állapotfelmérésnek vetik alá", amelyet ezúttal is elvégeztek.
    

A francia hatóságok idén márciusban koboztak el egy idősebb Lucas Cranachnak tulajdonított alkotást, miután kétségek merültek fel annak eredetiségével kapcsolatban. A művet II. János Ádám, Liechtenstein uralkodó hercege adta kölcsön egy kiállításra a franciaországi Aix-en-Provence-ban.
    

A The Art Newspaper című lap szerint az alkotás 2012-ben került a műtárgypiacra és akkori tulajdonosa abban a tudatban adta el a hercegnek 2013-ban, hogy a kép a reneszánsz kori művész munkája.
    

A Sotheby's szerint a Hals munkájának hitt alkotás esetében az "eladó beleegyezésével értesítették a vásárlót arról, hogy probléma lehet a festmény eredetiségével". A kép 2011-ben cserélt gazdát 8,5 millió fontért.
    

Az aukciósház "mélyreható technikai elemzésnek" vetette alá a festményt, miután felmerült, hogy kapcsolat lehet a mű és a Cranachnak tulajdonított alkotás között.
    

A Sotheby's szerint a tesztek "modern anyagok jelenlétét mutatták ki a festékben, ami azt jelenti, hogy a kép nem készülhetett a 17. században".
    

Bendor Grosvenor művésztörténész, a BBC4 Britain's Lost Masterpieces (Nagy-Britannia elveszett mesterművei) című új sorozatának házigazdája "rendkívülinek" nevezte az esetet. Mint fogalmazott: "Ami igazán elképesztő ezzel a festménnyel kapcsolatban, az a minősége és a tény, hogy ez nem másolat".
    

"Bárki is öltötte magára Hals auráját, amikor festette a művet, egy teljesen új kompozícióval rukkolt elő. Ha ezek a festmények valóban hamisak, és úgy vélem, hogy nagy valószínűséggel azok, akkor minden idők legnagyszerűbb hamisítójával van dolgunk" - jegyezte meg a szakember.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Gondolatok Metzing Eszter The skin sees when the eyes touch című kiállításáról, Inda Galéria / Budapest
art&design

Enyedi Zsolt a Szófiai Liszt Intézet rezidenciaprogramján rendezett kiállításáról
Kelemen Kinga kiállításának megnyitóbeszéde
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

Platon Karataev: Napkötöző
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Bartók György szerzői estje a Fugában


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés