zene
Prunyi Ilona az MTI-nek elmondta, hogy a koncerten 200 év stílusából játszik a Solti Kamarazenekar és a Kelemen Kvartett közreműködésével. Fantáziadús és izgalmas darabnak tartja az Esz-dúr zongoraversenyt, amelynek érdekessége, hogy Mozart még a tétel közben is hagyja a zongorát egyedül megszólalni, holott nem mindenhez írt saját kadenciát. Technikailag és szakmailag is nagy kihívásként jellemezte a Franck-művet, de - mint fogalmazott - "szereti magasra tenni a lécet".
Az est első részében a Mozart-mű mellett elhangzik Liszt Két legenda - Assisi Szent Ferenc a madaraknak prédikál című alkotása, Dohnányi 1945-ben komponált Ländlere és Delibes keringője a Coppélia című balettből. A szünet után Rahmanyinov Elégiája, Ravel impresszionisztikus zongoradarabja Jeux d'eau (Szökőkút) címmel és Franck f-moll zongoraötöse szólal meg.
A koncertet 18.30 órai kezdettel, Előhang címmel beszélgetés előzi meg, amelyen a fellépő művészekkel és a műsoron szereplő művekkel ismerkedhetnek meg az előadásra jeggyel rendelkezők.
Prunyi Ilona kitért arra is, hogy repertoárján több mint 700 mű szerepel, több ezer koncert kellene, hogy egy-egy művet több alkalommal is előadhasson. Ehhez képest eddig mintegy 350 koncerten lépett fel és alig van olyan darab, amelyet több alkalommal is bemutathatott - mutatott rá.
Prunyi Ilona, a Zeneakadémia docense egyike a legvirtuózabb zongoristáknak. Dohnányi Ernő több rendkívüli nehézségű zongoraművét tartja repertoárján és vette lemezre, Dohnányi zongorás életművének újrafelfedezője. Felsőfokú zenei tanulmányait 1958 és 1963 között a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola zongora szakán végezte Gát József és Mihály András vezetésével. Diplomája megszerzése után, 1963-tól a főiskola tanársegédje, majd egyetemi docense lett.
Repertoárja felöleli a zongorairodalom standard alkotásainak sorát, emellett kortárs magyar szerzők műveit is szívesen játssza. Petrovics Emil zongoraversenyt írt számára, amelyet 1999-ben mutatott be.
Kutatta, előadta és lemezre játszotta a 19. század ismeretlen zenei értékeit, Ábrányi, Beliczay, Bertha, Mosonyi, Goldmark, Volkmann és mások elfeledett darabjait, felvételei közül sok világpremiernek számít. A Liszt Ferenc-díjat 1994-ben, a Bartók-Pásztory-díjat 2011-ben vehette át, 2015-ben érdemes művész lett.