bezár
 

zene

2016. 09. 17.
Antonio Pappano vezényli a római Santa Cecilia Akadémia Zenekarát a Müpában
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Rossini, Saint-Saëns és Csajkovszkij művei szólalnak meg a római Santa Cecilia Akadémia Zenekara előadásában Antonio Pappano vezényletével szeptember 27-én a Müpában.

Az esten elhangzik Rossini Hamupipőkéjének nyitánya, amely könnyedsége és energikussága miatt a közönség kedvelt darabja. A koncert második részében hallható Csajkovszkij nosztalgikus keringőjéről és elégikus lassú tételéről nevezetes V. szimfóniája és Saint-Saëns százharminc éve befejezett, Liszt Ferenc emlékének ajánlott szimfóniája.

prae.hu

A darabot igazán kiváló hangzással nem lehet akárhol előadni, hiszen a szimfonikus zenekarban a szokatlannak ható zongora mellett lényeges szerephez jut az alcímben jelzett orgona is, utóbbin Daniele Rossi játszik. A Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem 6712 síppal és 92 regiszterrel felvértezett hangszerét a kontinentális Európa mechanikus működésű orgonái közül a legnagyobbként tartják számon, így minden bizonnyal az olasz zenekar méltó partnere lesz - közölte a Müpa az MTI-vel.

Olaszország első számú, 1908-ban alapított szimfonikus zenekarát olyan maestrók formálták a világ egyik legjobbjává, mint Leonard Bernstein és Jurij Tyemirkanov tiszteletbeli karmesterek, Giuseppe Sinopoli, Igor Markevics és Csung Mjung-vun zeneigazgatók, 2005 óta pedig az ezen a poszton álló dirigens, Antonio Pappano.

Az olasz zenekar a másfél évtizede a londoni Covent Garden opera zeneigazgatói posztját is betöltő Pappanóval, a romantikus repertoár egyik legavatottabb karmesterével rögzítette Csajkovszkij három utolsó szimfóniáját.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Borbély László zongoraművész és Zeneakadémista tanítványainak koncertje
Beszélgetés Karosi Júlia jazz-énekessel
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről
Nils Frahm: Day

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés