bezár
 

színház

2009. 03. 04.
200 százalék tánc - kortárs darabok a Trafóban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
200 százalék tánc címmel új programot indít a Trafó Kortárs Művészetek Háza: az ezen a héten pénteken és szombaton, valamint április 3-4-én látható darabok célja bebizonyítani, hogy a kortárs mozgásművészet szerethető - mondta az intézmény sajtóreferense.

Szkéné színház

Turóczy Zsuzsa kiemelte: Hofesh Shechter két darabját és Emanuel Gat két koreográfiáját mutatják be a Trafóban.

Ismét közel kerülhetnek a táncművészethez, akik a mozdulatok tiszta szépségére kíváncsiak - fogalmazott. Hozzátette: a világos kompozíció, a kidolgozott látvány, a mozdulatok dinamikája, a zene atmoszférateremtő ereje élvezhető ezeken az előadásokon. Ha valakinek mégis kérdései lennének, meghallgathatja a pénteki előadás után Lőrinc Katalin táncos, táncszakíró beszélgetését az alkotókkal.
Az első estet pénteken a Franciaországban élő izraeli táncművész, Emanuel Gat adja. Két koreográfiájában vonzások és választások tökéletes rendszere rajzolódik ki. A két darab két klasszikus zeneműre épül: Schubert dalciklusára, A téli utazásra és Stravinsky balettzenéjére, A tavaszi áldozatra. Emanuel Gat legközelebbi bemutatója áprilisban lesz: a párizsi Operaház tánckarának készít koreográfiát.

A Trafóban április 3-án és 4-én fellépő Hofesh Shechter Company két sodró lendületű koreográfiával érkezik Budapestre. Az Uprising 25 percnyi elszabadult macsó férfienergia, bandaháborút, kocsmai verekedést idéző koreográfia. Az In your rooms-ban a sajátosan finom, ugyanakkor rendkívül energikus mozgásvilágból születő rétegek a nyájszellem rejtett, szövevényes képleteit villantják fel.

A Hofesh Shechterhez hasonlóan szintén Londonban élő és alkotó világhírű koreográfus, Akram Khan 2006-os nagysikerű vendégjátéka után idén szeptemberben egy különleges produkcióval tér vissza a Trafóba.

A Kínai Nemzeti Balett kiváló táncosaival Khan az élet váróterem-hangulatát mutatja meg. A bahok című darab a sajtóreferens szerint lenyűgöző "tranzit-koreográfia" - kultúrák és táncnyelvek izgalmas találkozása. Lőrinc Katalin szerint a kínai kultúrát jellemző fizikai tánc a sajátos kelet-ázsiai hagyományt őrzi, és a pontos klasszikus technikát akrobatikus elemekkel teszi virtuózzá.

nyomtat

További írások a rovatból

avagy A spacio-temporalitás liminalitásának reprezentációja David Greig Prudenciájának Kovács D. Dániel által teremtett színpadi víziójában...
Hodászi Ádám: Kikönnyítve című drámája az Apertúra Bázison
színház

Az ÖrkényKÖZ 1,5 ezrelék bemutatójáról
Somorjai Réka: BOJZ című drámája a Szkéné Színházban

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
Platon Karataev: Napkötöző


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés