art&design
Gyorgyevics Benedek általános vezérigazgató-helyettes emlékeztetett arra, hogy a Városliget Zrt. nyílt közbeszerzési eljárás keretében választja ki alvállalkozóit, így történt a Közlekedési Múzeum bontásáért felelős Bont-Tör Zrt. megbízásánál is.
A munkálatok a műtárgyak elszállításával indultak, ez 90 százalékban megtörtént - idézte fel a szakember. Mint hozzátette, néhány nagy méretű, főleg vasúti jármű maradt még az épületben, illetve a tetőn látható repülő; ezek elszállítása jelenleg zajik.
Gyorgyevics Benedek hangsúlyozta: a nagy méretű műtárgyak szállítását már csak bontással, nehézgépek segítségével lehet megoldani, az élet- és balesetveszély így komolyan fennáll, ezért szükséges a terület elkordonozása.
Az alvállalkozók megkérték az engedélyeket a bontáshoz, a terület lehatárolása ezért teljesen jogszerű volt - emelte ki Gyorgyevics Benedek, aki kitért arra is, hogy a kerékpáros-közlekedés számára a kerékpáros szervezetek kérésére fenntartottak egy kétméteres sávot.
Sághi Attila műszaki vezérigazgató-helyettes hozzátette: olyan épület bontása zajlik, amelynek az építési területén konkrétan növekszik majd a parkterület.
A Közlekedési Múzeum bruttó szintterülete nő, a térszint alatti bővítésnek köszönhetően azonban a felszíni területe csökken, így mintegy 1000 négyzetméterrel nagyobb lesz a parkfelület - számolt be.
A szakember elmondása szerint a Hermina úton, egy jelenlegi épület helyén épül a Városliget üzemeltetési központja, 7,5 méteres maximális párkánymagassággal.
Gyorgyevics Benedek közölte: a birtokvédelmi eljárás a volt Hungexpo-irodaházak telkén is megindult; a beruházó reményei szerint ott nem kerül sor a Közlekedési Múzeum bontásánál tapasztalt konfrontációra.
Az úgynevezett ligetvédők a Hungexpo-telken most egy balesetveszélyes területen szerveznek rendezvényeket, amelyeket gyerekek is látogatnak; kérdés, hogy egy esetleges baleset kinek a felelőssége lenne - vetette fel.
Gyorgyevics Benedek az MTI kérdésére elmondta, hogy a Petőfi Csarnok bérlőjével folytatott tárgyalásokon "a megállapodás kapujában állnak", így az épület őszre tervezett bontása nincs veszélyben.
Sághi Attila beszámolója szerint az Ötvenhatosok terét most elfoglaló parkolóban lényegesen csökkentett mértékben, de sokáig lesz még parkolási lehetőség. Most mintegy 1500 autó parkol a felszínen, ezek legfeljebb harmadának fognak tudni lehetőséget biztosítani, de csak a környékbeliek számára - közölte.
A leendő, 800 férőhelyes mélygarázsban a tervek szerint nyitvatartási időn kívül a kerületiek ingyen parkolhatnak majd - árulta el a szakember.
Sághi Attila összesítése szerint a Városligetben 1950 parkolóhely lesz, jórészt mélygarázsokban, de a projekt során létrehoznak a ligeten kívül egy P+R parkolót is; ehhez jelenleg öt helyszínt vizsgálnak.