bezár
 

film

2016. 05. 18.
Cannes - Félidőben a német versenyfilm a pontozási listák élén
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A Toni Erdmann című német versenyfilm, Maren Ade vígjátéka vezette szerdán valamennyi francia és külföldi lap pontozási listáját a félidejéhez érkezett 69. cannes-i fesztiválon.

A fesztiválozókhoz hasonlóan a francia és a nemzetközi sajtóból is egyöntetűen a pénteken bemutatott német alkotás váltotta ki a legnagyobb lelkesedést az egyébként nagyon erős idei mezőnyben.
    

prae.hu

A Screen nemzetközi filmes lap pontozási listáján a maximális 4-ből 3,7-et kapott, és a Le Film Francais francia filmes lap kritikusainak többsége is a Bukarestben játszódó, háromórás, felnőttkori szülő-gyermek viszonyról szóló vígjátéknak adná az Arany Pálmát.  
    

"Ez egy olyan film, amely sokakhoz szól, mert egyetemes és érdekes a mondanivalója. Vicces, ugyanakkor nagyon komoly témáról szól. Egyrészt a szülő-gyermek viszonyról, de általában arról is, hogy mihez kezdünk az életben" - hangsúlyozta Philippe Rouyer, a Positif című francia filmes magazin kritikusa. "Nagyon jók a színészek, nem valószínű, hogy a filmet ne díjazná a zsűri" - tette hozzá.  
       

Scott Roxborough, a The Hollywood Reporter című amerikai filmes magazin tudósítója szerint miután német film nem nyert Arany Pálmát Wim Wenders 1984-es Párizs Texasa óta, a Toni Erdmann valószínűleg "kapni fog valamit".
    

A nemzetközi listákon a második helyen a Cannes-ban visszatérő vendégnek számító Jim Jarmusch költői filmje áll, a Paterson. A 63 éves amerikai rendező 11. alkalommal kapott meghívást a versenybe, és a Le Figaro című francia napilap szerint "igazi meglepetést okozott".
    

Egy harmóniában élő fiatal pár, egy buszsofőr és háztartásbeli felesége banális hétköznapjait ódaszerűen feldolgozó film a brit The Guardian szerint egyszerűen "maga a gyönyör".
    

Harmadik helyre a kedden bemutatott brazil versenyfilm, az Aquarius, Kleber Mendonca Filho alkotása és a fesztivál kezdetén vetített háromórás román családi dráma, a Sieranevada, Cristi Puiu filmje került.
    

Az Aquarius egy szabad és lázadó asszony történetét keresztül mutatja be a mai brazil vadkapitalista társadalmat. A hazájában sztárnak számító Sonia Braga főszereplésével készült film főhőse Clara, egy hatvanas éveiben járó háromgyerekes özvegyasszony. A nő korábban zenekritikus volt, jelenleg egyedül él emlékei között egy 1940-es években épült házban, az óceán partján Recifében. Az épületet felvásárolta egy ingatlancég, amely modern komplexumot tervez a helyére, és jóllehet már minden lakás kiürült, Clara nem hajlandó kiköltözni a lakásából és eladni, inkább harcba száll az ingatlanközvetítővel.
    

A 47 éves brazil rendező szerint - aki második filmjével először kapott meghívást Cannes-ba - a film arról szól, hogyan lehet a mai világban szabadon élni anélkül, hogy engednénk a gazdasági érdekek által irányított emberek nyomásainak.
    

Az idei versenyben "valamennyi filmet szeretik, nincs olyan alkotás, amelyet egyöntetűen elutasítana mindenki" - hangsúlyozta Philippe Rouyer francia kritikus, aki szerint a mezőny színvonala idén egyértelműen meghaladja a korábbi évek felhozatalát.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Nuri Bilge Ceylan: Elszáradt füvekről
Dev Patel: A Majomember
Csáki László: Kék Pelikan

Más művészeti ágakról

[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
Renaud-Delage: Gru 4
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés