bezár
 

zene

2016. 05. 15.
James Chance és a Les Contortions az A38-on
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A New York-i no wave színtér egyik kulcsfigurája, James Chance koncertezik május 18-án szerdán az újbudai A38 hajón. A szaxofonos-énekes francia kísérőzenészeivel érkezik.

James Chance-t sokan az amerikai keleti parti avantgárdrock-színtér zsenijének tartják. Zenekaraiban elemi erejű zenékbe zsúfolta össze a free jazz, a ska, a punk, a new wave, a noise, a funk és sok minden más elemeit - szerepel a szervezők által az MTI-hez eljuttatott ajánlóban.

prae.hu

Alig húszévesen került New Yorkba, hogy dzsessz-szaxofonos legyen, de gyorsan elsodorta a formálódó no wave-színtér. Létrehozta Contortions nevű zenekarát, ami Chance másik, Lydia Lunch-csal alapított együttese, a Teenage Jesus And The Jerks mellett kiemelkedő szereplője volt a No New York című válogatásalbumnak. A Brian Eno által szerkesztett lemez a korszak meghatározó dokumentuma lett, és zenészek teljes nemzedékeire gyakorolt alapvető hatást.

Rövid életű, intenzíven lángoló formációi, viharos magánélete, irgalmatlan tempója, impulzív személyisége a korszak egyik legérdekesebb figurájává teszi. Ezúttal francia kisérőzenekarával (amit csak egy névelő megváltoztatásával nevezett el Les Contortionsnak) érkezik az A38-ra, hogy első magyarországi koncertjén hatalmas életművéből adjon ízelítőt.

A zenekar tagjai: James Chance (ének, szaxofon), Pierre Fablet (gitár), Jacques Auvergne (basszusgitár), Alex Tual (dob). Lemezek: Buy (1979), Off White (James White néven, 1980), Second Chance (1980), Sax Maniac (James White néven, 1982), The Flaming Demonics (James White néven, 1983), Melt Yourself Down (1986), Soul Exorcism (1991), Lost Chance (1995), Molotov Cocktail Lounge (1996), White Cannibal (2000), Sax Education (2004), Incorrigible! (2012).

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Platon Karataev: Napkötöző – négy szám
A 180-as Csoport című kötet bemutatója
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Kertész Edina: A fotográfuslány – könyvbemutató


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés