bezár
 

zene

2016. 05. 09.
Az Anna Karenina című balett a budapesti Operában
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Borisz Eifman orosz rendező világhírű társulata az Anna Karenina balett előadását mutatja be júniusban két alkalommal a Magyar Állami Operaházban.

Borisz Eifmant a balett műfajának megújítójaként tartják számon szerte a világon - fejtette ki Nagy Tamás, a produkció főszervezője az M1 aktuális csatorna hétfői műsorában.
    

prae.hu

"Eifman egészen furcsa gondolkodású ember, teljesen megváltoztatja azt, amit az ember a balettról gondol" - mondta a szervező hozzátéve, hogy a darabot hatalmas sikerrel jártszák a világ legnagyobb színpadain.
    

Nagy Tamás kiemelte: az Eifman Balett csak nagyon ritkán lép fel élőzenekari kísérettel, ezért a budapesti előadások különlegessége, hogy azokon a Kodály Filharmónia Debrecen kíséri majd az orosz együttest. Mint mondta, a rendező azért járult hozzá az élőzenei kísérethez, mert a budapesti Operaházat a világ egyik legjobb akusztikájával rendelkező helyszínének tartja.
    

Kovács László, a zenekar vezető karmestere elmondta, hogy a darab Csajkovszkij műveire, de nem balettdarabjaira épül, hanem a szerző különböző szimfonikus műveinek megfelelő hangulatú részei vannak csokorba fűzve. "Ezek nagyon sűrű zenék, ezért a mintegy két órás balett előadás a zenekart is óriási kihívás elé állítja" - tette hozzá.
    

A világhírű szentpétervári társulat darabja a Tolsztoj-regény szerelmi háromszögének bonyolult rendszerére, Anna Karenina személyiségének kettősségére fókuszál és a szerelem által újjászületett nőt a szavak helyett a testmozdulatok pontos és erős kifejezőerejével mutatja be.
    

A darabot június 5-én és 6-án láthatja a közönség az Operában.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika az Orfeo ed Euridice új felvételéről
Beszélgetés Karosi Júlia jazz-énekessel

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés