bezár
 

art&design

2016. 04. 20.
Az édes élet kelt életre a római Spanyol lépcsőnél
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A dolce vita, vagyis az ötvenes-hatvanas évek olasz és külföldi filmsztárjainak fotói foglalták el a helyreállítás alatt levő római Spanyol lépcsőt, amelynek munkaterületén Anita Ekberg és Sophia Loren képe is látható.

Federico Fellini 1960-ban forgatta Az édes élet című korszakalkotó filmet. A főszereplő Anita Ekberg, valamint a kortárs Elizabeth Taylor, Gina Lollobrigida, Sophia Loren, Claudia Cardinale, Monica Vitti és más akkori sztárszínészek nagyméretű fényképei láthatók a Spanyol lépcsőt szegélyező áttetsző paneleken. Mintha a dolce vita sztárjai a Róma belvárosában levő műemléken napoznának, sétálnának vagy a lépcsőkön ülnének.
    

prae.hu

Az installáció Fabien Iliou francia művész munkája, akit a Spanyol lépcsőt restauráló Bulgari olasz divatház kért fel a feladatra. A színészek fényképei "életet lehelnek" a helyreállítás alatt levő lépcsőkre. A turisták számára a lépcsőn csak egy sétálófolyosót hagytak, ennek oldalán sorakoznak a panelek, amelyekre a sztárok fotói felkerültek. A hatalmas virággal teli cserepeket helyettesítik, amelyek tavasszal színekkel szokták beborítani az egyik leghíresebb római idegenforgalmi látványosságot.
    

Az 1,5 millió euróba (több mint 450 millió forintba) kerülő restaurálást a Bulgari finanszírozza. A 18. század első felében épült, az olasz főváros egyik jelképének számító Spanyol lépcső helyreállításának végét most tavaszra tervezték, az olasz kulturális tárca azonban bejelentette, hogy a munka valószínűleg elhúzódik a tisztítás és helyreállítás során észrevett statikai problémák miatt.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

A Present Eye Looking to the Past című kiállításról
(Súlyosan elfogult vélemény)
art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról
Lugosi LUGO László utánkövetése – elhangzott az emléktábla avatásán

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés