bezár
 

színház

2015. 10. 27.
Liszt 12 transzcendens etűdje
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Balázs János Liszt Ferenc 12 transzcendens etűdjével zárja sorozatát a Müpában szerdán.

A Balázs János három arca című sorozat utolsó, A transzcendens mottójú hangversenyére az MVM koncertek keretében, a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben kerül sor. A zongoraművész a szólóesttel Liszt Ferenc születésnapja előtt tiszteleg.
    

Szkéné színház

Az idén Liszt Ferenc-díjjal is kitüntetett Balázs János záró eseményként Liszt 12 transzcendens etűdjét tűzte műsorra, amelyet a zongorairodalom Mount Everestjeként emlegetnek, kifejezve ezzel a darabok fizikai és lelki nehézségének fokát.
    

"A földöntúli erőket igénylő darabok tökéletes előadásához transz közeli állapot szükségeltetik, hogy a közönség ne csupán gyors hangokat halljon, hanem a zongora billentyűin keresztül egy eddig ismeretlen dimenzió kapui nyíljanak meg" - fogalmaznak a koncert ajánlójában.
    

A Balázs János három arca elnevezésű, 2015-ben indult bérlet első hangversenyén Bach két zongoraversenye és Chopin f-moll zongoraversenye hangzott el az Anima Musicae Kamarazenekarral, ezeket a műveket a művész még sosem tűzte műsorra. A második alkalmon Balázs János Lajkó Félixszel adott közös improvizatív koncertet.
    

"Úgy zongorázik, még annál is jobban, mint Cziffra György, olyan fenomén, aki egyedülálló a világon, emellett van benne lírikusság, az ember valósággal megijed tőle, hogy milyen adottságai vannak" - méltatta néhány éve a fiatal muzsikust Vásáry Tamás zongoraművész.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Hodászi Ádám: Kikönnyítve című drámája az Apertúra Bázison
Karácsonyozzatok velünk, vagy ússzatok haza az Örkény Stúdióban

Más művészeti ágakról

Platon Karataev: Napkötöző
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés