bezár
 

zene

2015. 09. 10.
Új Magyar Zenei Fórum 2015 zeneszerzőverseny
Budapest Music Center – 2015. szeptember 10.
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A Budapest Music Center és a Müpa közös kezdeményezésben a CAFe Budapest keretében, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala támogatásával, negyedik alkalommal hirdette meg az Új Magyar Zenei Fórum Zeneszerzőversenyt. A verseny legfontosabb célja, hogy ösztönözze és támogassa új magyar zenedarabok megalkotását. Kívánatos emellett, hogy tartós együttműködés jöjjön létre a fiatal szerzők, illetve a zenei együttesek között az új művek és a kortárszene népszerűsítése érdekében.

Az idei verseny újítása volt, hogy a jelentkezési korhatár tíz évvel emelkedett. Ennek értelmében a 2015. évi pályázat nyitott volt minden olyan magát magyarnak valló személy számára, aki még nem töltötte be az 50. életévét. A verseny szervezői ebben az évben Bartók Béla emléke előtt tisztelegnek, halálának 70. évfordulója alkalmából. A zeneszerzőktől ezért olyan pályaműveket vártak, amelyek témáját Bartók Béla művészete vagy személyisége ihlette. Pályázni változatlanul nagyzenekari és kamaraegyüttesre írott művek kategóriájában lehetett.

prae.hu

A pályázati időszak az előzetesen meghirdetett időpontnak megfelelően 2015. augusztus 21-én lezárult. A határidőre 15 nagyzenekari és 14 kamaraegyüttesre írt érvényes mű érkezett be.

Míg a kamarazenekari kategóriában az átlagéletkor 35 év és a legfiatalabb versenyző 15 éves, addig a nagyzenekari kategóriában 32 év az átlagéletkor és a legfiatalabb pályázó 22 éves. Határon túli szerzőktől összesen 5 pályázat érkezett. A pályázók között több olyan művész is komponált új darabot, akik már vettek részt korábbi UMZF Zeneszerzőversenyen (2009-ben, 2011-ben vagy 2013-ban).

A nyertes zeneművek kiválasztása két fordulóban – elődöntő és döntő –, kategóriánként történik. Az elődöntő zsűrije zárt ülésen a beadott pályamunkák közül 4-4 művet választott be a döntőbe. A pályázó művészek közül a 4-4 kiválasztott darabot döntő-gálakoncerten mutatják be nyilvánosan: a kamaraművek 2015. október 6-án 19:30 órakor a BMC koncerttermében, a nagyzenekari darabok pedig másnap, október 7-én 19:30 órakor a Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben csendülnek fel a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának előadásában, Vajda Gergely vezényletével.

Mindkét koncertet élőben közvetíti a Bartók Rádió.

A döntő zsűrije az utolsó nagyzenekari versenydarab elhangzását követően a helyszínen, a Müpa-ban ül össze döntéshozatalra, majd ünnepélyes keretek között kiosztja a díjakat.

 

A zeneszerzőverseny fődíjai.

I. díj

1 000 000 Forint (nagyzenekari kategória)

500 000 Forint (kamaraegyüttes kategória)

II. díj

750 000 Forint (nagyzenekari kategória)

375 000 Forint (kamaraegyüttes kategória)

III. díj

500 000 Forint (nagyzenekari kategória)

250 000 Forint (kamaraegyüttes kategória)

 

A fődíjak felajánlója a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala.

 

A zsűri tagjai

 

Az elődöntő zsűrije – kamaraegyüttes kategóriában:

 

Gémesi Géza zeneszerző, karmester;

Pilz János hegedűművész;

Serei Zsolt zeneszerző, karmester, egyetemi docens.

 

Az elődöntő zsűrije – nagyzenekari kategóriában:

 

Kovács László karmester, a Miskolci Szimfonikus Zenekar művészeti vezetője;

Tihanyi László zeneszerző, karmester, egyetemi tanár;

Vidovszky László zeneszerző, egyetemi tanár.

 

A döntő zsűrije – nagyzenekari kategóriában

 

Jeney Zoltán, zeneszerző, professor emeritus, a zsűri elnöke;

Sári József, zeneszerző, egyetemi tanár;

Vajda Gergely, karmester, zeneszerző.

 

A döntőbe jutott zenedarabok – kamara kategória (abc-sorrendben):

BALOGH MÁTÉ – Melodiemusik

DARGAY MARCELL – Moment of the immortal immigrant

ALESSIO ELIA – Eltűnő szivárványok

SÁNDOR LÁSZLÓ – Divertimento – Giuco dei suoni

 

A döntőbe jutott zenedarabok – nagyzenekari kategória (abc-sorrendben):

BALOGH MÁTÉ – Quintet

BÁNKÖVI GYULA – Zöldfény-udvarú éj

HORVÁTH BALÁZS – Werkmusik

SLEZÁK ANDREJ – inSpiral

 

A döntős zeneszerzők (abc-sorrendben):

 

Balogh Máté (25), kamara és nagyzenekari kategória

1990-ben született, Győrött. A Pécsi Művészeti Szakközépiskolában Győrffy István növendéke volt, majd a budapesti Zeneakadémia zeneszerzés szakán tanult, Jeney Zoltán osztályában. Ugyanitt Vidovszky Lászlótól, Wilheim Andrástól és Serei Zsolttól is tanult. Jelenleg mint doctorandus, az egyetem zeneszerzés tanszékén kötelező zeneszerzést, hangszerelést és partitúraolvasást tanít.

2013 novemberétől fél évig a trieszti Conservatorio di Musica  Giuseppe Tartini ösztöndíjas hallgatója volt, Fabio Nieder irányításával.

2010-ben első díjat nyert a Színház- és Filmművészeti Egyetem zeneszerzőversenyén. Ettől kezdve többször részt vett az intézmény munkájában, zeneszerzőként és színpadi produkciók zongorakísérőjeként egyaránt.

2011-ben szintén első díjat nyert, a Zeneakadémia zeneszerzőversenyén, majd ugyanebben az évben elnyerte a Nemzeti Énekkar által kiírt zeneszerző-pályázat fődíját. 2013 júniusában hatodmagával megnyerte az Eötvös Péter Foundation által kiírt pályázatot, amely keretében részt vehetett az ’Out at Sea’ c. opera megkomponálásában. 2013 szeptemberében Notturni a L című munkáját megosztott harmadik díjjal értékelte a zsűri, az Új Magyar Zeneszerző Fórum 2013 zeneszerzőversenyen.

2015 februárjában egyike volt annak a négy fiatal európai zeneszerzőnek, akiknek darabjait beválasztották az ECSA (European Composer and Songwriter Alliance) éves konferenciájának záróhangversenyére. Ennek keretében került bemutatásra Luca Marenzio in Salzburg című darabja a brüsszeli BOZAR-ban. Ugyanez év márciusában az ostravai GENERACE zeneszerzőverseny kiemelt különdíjasa lett, A világ útvesztője és a szív paradicsoma című munkájával.

2015 májusában az olasz Fondazione Spinola Banna per l’Arte alapítvány pályázatának győzteseként BABE(urope)L című darabját mutatta be a berlini Mosaik Ensemble, az olaszországi Bannában.

Az utóbbi években részt vett Eötvös Péter, Christian Wolff, Heinz Holliger, Csapó Gyula, Philip Glass, Louis Andriessen, Larry Polansky, Kurt Schwentsik, Petr Kotík, Phil Niblock, Charles Ames illetve Ertugrul Sevsay mesterkurzusain.

Számos rangos nemzetközi és hazai fesztiválon szólaltak már meg kompozíciói, mint például: Manifeste Festival (IRCAM-Paris), ECSA (Bruxelles), Opus Amadeus (Istanbul), Kurtág&Ungarn (Bern), Ostrava Days, Axes Kraków, St. Gellert Festival, Bartók Szeminárium, Korunk Zenéje, Budapesti Tavaszi Fesztivál, Minifesztivál, stb. Ezeken kívül elhangoztak már darabjai szerte az országban és külföldön: Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Franciaországban, Belgiumban, Törökországban és az Egyesült Államokban.

A dunaújvárosi Collegium Musicum fúvós együttes tubása. 2013-ban Rajk Judittal, Kedves Csanáddal és Tornyai Péterrel a FUGA Budapesti Építészeti Központban megalapította a CentriFUGA elnevezésű kortárszenei műhelyt, amely azóta több tucat ősbemutatónak adott otthon. Ezeken az alkalmakon elsősorban, mint zeneszerző, de gyakran előadóként és karmesterként is részt vesz.

 

Bánkövi Gyula (49), nagyzenekari kategória

Tanulmányok:

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem – zeneszerzés, zeneelmélet szak (1987-19929, zenei rendező-szerkesztő szak (1991-1994). Meghatározó tanárai voltak: Balassa Sándor, Bozay Attila, Kocsár Miklós és Pongrácz Zoltán.

Díjak:

2012 – Bartók-Pásztory-díj

2007 – Artisjus-díj (év zeneműve) – A szél virágai

2004 – Erkel-díj

2000 – Istvánffy Benedek-díj (Ezüstszárnyú lepkék)

 

Fontosabb versenyek:

2012 – III. Nemzetközi Kodály Verseny – II. díj (Négyes-hatos)

2007 – Tribune Internationale des Compositeurs Párizs (A szél virágai)

2005 – József Attila születésének 100. évfordulója alkalmából kiírt zeneszerző verseny II. díja Távoli ének c. zenekari darabjával

2003 – Tribune Internationale des Compositeurs Bécs (Accord/ion/ concerto)

2000 – Tribune Internationale des Compositeurs Amsterdam (Ezüstszárnyú lepkék)

 

Hazai bemutatókon túl ősbemutatók: Rómában (2003, 2005, 2011), Varsóban (2004) és Antverpenben (2008)

1992 óta a Magyar Rádió, 2011-től annak jogutódja, az MTVA munkatársa, mint zenei szerkesztő-rendező, program-koordinátor, Bartók Rádió.

 

Dargay Marcell (35), kamara kategória

A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés szakán Vidovszky László, zeneelmélet szakon pedig Komlós Katalin tanítványaként végzett 2004-ben. Tanárai voltak még Fekete Győr István, Jeney Zoltán, Serei Zsolt, Fekete Gyula, és Wilheim András. 2003-ban Tristan Murail, Christian Wolff, Alvin Lucier és Frederic Rzewski irányításával egy három hetes zeneszerzés kurzuson vett részt a csehországi Ostravában és Kurtág György kurzusait is látogatta.

2003-2005 között a Magyar Állami Operaház korrepetitoraként dolgozott, 2004 óta pedig a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola zeneelmélet tanára, valamint óraadóként tanít a Színház és Filmművészeti Egyetemen. 2008 óta az újjáalakult Krétakör zenei munkatársa.

Művei Magyarországon kívül elhangoztak már az Amerikai Egyesült Államokban (Julliard School, New York) Franciaországban (Conversatoire – Párizs), Németországban (Bavungaria Nova – München) és Csehországban (Ostrava days – Ostrava), valamint a MusaMa Masters elnevezésű, több európai országot is magába foglaló kortárs zenei projekt koncertjein. 2001-ben Artisjus díjjal jutalmazták a magyar kortárs zene népszerűsítéséért, 2002–03-ban pedig Köztársasági ösztöndíjat kapott. 2011-ben Kodály Zoltán alkotói ösztöndíjban részesült. Az UMZF zeneszerzőversenyen 2011-ben harmadik díjat nyert, Circ(u)s című kompozíciója még ugyanebben az évbena Tribune Internationale des Compositeurs versenyprogramjába került. 2011 júliusában a Münchener Festspiele keretében került bemutatásra Hálátlan dögök című kamaraoperája a Bayerische Staatsoper Pavilon 21 elnevezésű játszóhelyén. A darabot később Magyarországon, a Trafóban is játszották. 2012-ben Rivka Golani és Bársony Péter felkérésére komponálta Pacific 012 című brácsa kettősversenyét, melynek az azévi Korunk Zenéje fesztiválon volt az ősbemutatója.

Több műve neves fesztiválok – Budapesti Őszi Fesztivál, Budapesti Tavaszi Fesztivál, Korunk Zenéje, Making New Waves, a brüsszeli MusMa Masters, a Münchener Festspiele, illetve a Szombathelyi Nemzetközi Bartók Szeminárium és Fesztivál – felkérésére készült. Több színházi kísérőzenét is komponált a Katona József Színház, a Radnóti Miklós Színház, a Színház és Filmművészeti Egyetem, a Krétakör, az Ódry Színpad, valamint a párizsi Theatre International du Chaillot számára. Kortárs művek előadójaként gyakran szerepel mint zongorista, több rádió- illetve tv-felvétele készült kamarazenészként és szólistaként egyaránt. Szólistaként bemutatta többek között Bozay Attila Improvizációk No.3. művét a Weiner-Szász Kamaraszimfonikusokkal, Bánkövi Gyula Sodrás című darabját a Matáv Zenekarral és Vidovszky László 405-jét a Componensemble kíséretével.

2000 óta kétzongorás duóként lépnek fel Dinnyés Dániellel, több magyar zeneszerző – Kondor Ádám, Fekete Gyula, Horváth Balázs, Futó Balázs – írt számukra műveket. 2007-ben az Editio Musica Budapest megjelentette a First Words After The Last és a Városligeti fasor 33. című darabjait.

 

Alessio Elia (36), kamara kategória

 

1979-ben született Rómában. Olaszországban kezdett zeneszerzést tanulni a Conservatorio Santa Ceciliaban Giovanni Piazza professzornál, majd az Accademia Nazionale di Santa Ceciliaban és az Accademia Chigiana-n Azio Corghinál.

Budapesten a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Jeney Zoltánnál tanult, majd Németországban folytatta tanulmányait (az Internationales Musikinstitut Darmstadt-on Georg Friedrich Haas-nál és Toshio Hosokawa-nál; a mannheimi Hochschule für Musik-on pedig a Ligeti-tanítvány Sidney Corbettnél).

2012-ben szerzett doktori címet summa cum laude a római “Tor Vergata” Egyetemen. Doktori disszertációját Ligeti Hamburgisches Konzert-jéről írta.

2005-ben Luminescences cimű munkájával elnyerte az Accademia Chigiana zeneszerzői díját. 2013-ban a Rejtett dimenziók című darabja első helyezést ért el az UMZF versenyén. Zeneszerzőként és kutatóként dolgozott a LFZE-n, a Debreceni Egyetemen, a Kodály Intézetben, a bázeli Sacher Alapítványnál, valamint Oslóban a Zeneakadémián, ahol zeneszerzést is tanított.

Műveit bemutatták Európa számos koncerttermében és fesztiváljain, (pl. Auditorium Parco della Musica, Filarmonica Romana, Roma; Sala dos Espelhos, Lisszabon; Menuhin Competition Festival, Levinsalen és Lindemansalen, Oslo; Kongresshaus Stadthalle Heidelberg; BMC, Művészetek Palotája, Magyar Rádió, Budapest; a Sri Lankai Olasz Nagykövetség, stb) és játszotta őket több televízió, rádióadó is (többek között a Bartók Rádió, a Magyar Televízió, a Duna TV, a Katolikus Rádió, a Saarländischer Rundfunk, a Radio Vaticana).

2006 óta nyolc szerzői estje volt. (Oslo, Róma, Budapest, Mannheim). Zeneszerzői és zongoraművészi tevékenységén kívül aktív kutatómunkát is folytat, számos kortárszenei konferencián vett részt előadóként (Ligeti Symposium, Hamburg; Osloi Zeneakadémia; Aula der Universität Schloss, Mannheim; Centre de documentation de la musique contemporaine, Paris; stb.) Legutóbbi munkáit tudományos témák ihlették (Húrelmélet és M-elmélet).

2005 óta Budapesten él.

 

Horváth Balázs (39), nagyzenekari kategória

 

1976-ban született Budapesten. Zeneszerzői diplomáját 1999-ben a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Zeneszerzés szakán szerezte, ahol Jeney Zoltán, Bozay Attila és Vajda János növendéke volt.

2002. szeptemberétől az Egyetemen zeneszerzést, ellenpontot, zeneelméletet tanít. DLA fokozatát ugyanitt 2005. októberében nyerte el.

Több bemutatója hangzott már el Magyarországon és külföldön egyaránt. Kompozícióit többek között játszották a Budapesti Őszi Fesztivál, az amsterdami Gaudeamus Music Week, a Villeneuve-lez-Avignon-i 25. Centre Acanthes fesztivál, a szombathelyi Bartók Fesztivál, a Making New Waves, az ISCM World Music Days (Ljubljana, 2003, Göteborg, 2009 és Zágráb, 2011) fesztiválján, a londoni Music of Today, a Huddersfield Contemporary Music Festival, a FOCUS! 2007: The Magyar Legacy (New York), a Music in Current (Tokyo), az Aspects de Musique d'Aujourd'hui (Caen, Franciaország), a Mlada Praha, a musikprotokoll (Graz) és a cresc. Biennale für Neue Musik (Frankfurt) keretében.

Zeneszerzőként együtt dolgozott Eötvös Péterrel, Fekete-Kovács Kornéllal, Rivka Golanival, Bársony Péterrel, Rácz Zoltánnal, Serei Zsolttal, Tihanyi Lászlóval, Vajda Gergellyel, Pierre-André Valade-dal, Howard Williamssel, valamint az Amadinda Ütőegyüttessel, a Componensemble-val, a Concerto Budapesttel, az Ensemble Modernnel, a Göteborg Symfonikerrel, a Horvát Rádió Big Bandjével, az Intermoduláció Kamaraegyüttessel, a Modern Art Orchestraval, az MR Szimfonikusokkal, az RSO Wien-nel, a New Juilliard Ensemble-vel, a Tokyo Sinfoniettával, az UMZE Kamaraegyüttessel, a Savaria Szimfonikus Zenekarral.

2007-ben az 'In Memoriam György Ligeti' zeneszerzői pályázaton Berlinben POLY című darabjával első díjat, 2009-ben, 2011-ben és 2013-ban az Új Magyar Zenei Fórum zeneszerzőverseny nagyzenekari és kamarazenekari kategóriáinak különböző díjait kapta meg (2009: BORROWED IDEAS – 2. díj, 2011: Tek)tonikus – 2. díj, Fausték az elvarázsolt kastélyban – 1. díj, 2013: die ReAlisierung einer komPosition – 2. díj)

2000-2002-ben Kodály Zoltán zeneszerzői ösztöndíjas. A Magyar Zeneszerzők Egyesülete Horváth Balázst 2004-ben a MAGNETS IV (round and round), 2007-ben Waiting for… című darabjáért Istvánffy Benedek díjjal jutalmazta.

2007-ben Erkel Ferenc díjjal tüntették ki.

Az utóbbi években karmesterként is egyre aktívabb, 2009. óta a kortárszenét játszó THReNSeMBle együttes vezetője. „Zeneszerzőként a korábbi évek során elsősorban a térbeli zenék, a zenei idézetek és a spektralitás foglalkoztattak. Az utóbbi években érdeklődésem elsősorban a klasszikus és a popzene összekapcsolásának lehetősége, valamint a hangszeres színházi elemek felhasználása felé fordult. Emellett kísérletezgetem a zenei kollázzsal is.”

 

Sándor László (40), kamara kategória

Született: 1975. 08. 13. Budapest

Iskolák:

Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola

Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

 

Tanárok:

Petőfi Erika, Gózon Kinga – hegedű

Földes Imre – zenetörténet

Dukay Barnabás – zeneelmélet, összhangzattan, műelemzés

Jeney Zoltán – zeneszerzés

Szigetvári Andrea – elektronikus zeneszerzés

Wilheim András – analízis

Vidovszky László – speciális kollégium

 

Diploma:

1998. hegedűtanár, kamaraművész – kitüntetéssel

 

Szakdolgozat:

Alban Berg: Hegedűverseny – elemzés

 

Zeneszerzői díjak:

2005 – József Attila zeneszerzői verseny: I. díj

2008 – Magyar Zeneszerzők Egyesülete – Istvánffy Benedek díj

2011 – Új Magyar Zenei Fórum – zeneszerzői verseny: EMB és Bartók B.

 

Konzervatórium különdíjai

2013 – Duna Szimfonikusok pályázata – díjnyertes mű

2013 – Új Magyar Zenei Fórum – zeneszerző verseny: nagyzenekari kategória III. díj, Fidelio magazin és Művészetek Palotája különdíjai

2015 – International Rostrum of Composers – Tallinn – 8. helyezés

 

Felkérések:

2008. március 15. Állami ünnepség – nagyzenekari mű

2011. Klenyán Csaba – szóló klarinét mű a Békéscsabai Klarinéttábor és a Klarinét antológia számára

2012. Kovalcsik András – szóló kürt darab a Debreceni Országos Kürtverseny számára

2013. okt. 22. Fanfár komponálása és dirigálása a Zeneakadémia hivatalos megnyitó ünnepségén 2013. az Óbudai Danubia Zenekar XX. évfordulójára komponált nagyzenekari mű – bemutató: 2013. december 9. Zeneakadémia nagyterem

 

Nyilvános előadások:

2009-2010 Danubia+ sorozat az Óbudai Társaskörben (tematikus koncertek)

2010-03-07 Con sordino – koncert sorozat keretében tartott szerzői est beszélgetéssel – Nádor terem

2013-03-08 Előadás Eötvös Péter Atlantis c. művéről – BMC könyvtár

2014-07-15 Előadás Eötvös Péter Atlantis c. művéről – Szombathelyi Bartók Szeminárium – International Eötvös Symposium

2015-02-21 Hallható virágok – előadás és szerzői est – BMC könyvtár

Sándor László 2006 óta a Magyar Zeneszerzők Egyesületének tagja, 2014 szeptemberétől a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés doktorandusz hallgatója.

 

Slezák Andrej (35), nagyzenekari kategória

 

Pozsonyban született, szlovák és magyar származású zeneszerző és zongorista. Zenei tanulmányait a Pozsonyi Állami Konzervatóriumban kezdte meg. A budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen folytatta zenei tanulmányait Binder Károlynál jazz zeneszerzés és hangszerelés tanszakon. 2005-ben egy éven keresztül vendéghallgató volt a Párázsi Konzervatóriumon, ahol kortárs klasszikus zeneszerzést tanult. 2007-ben fejezte be tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen.

 

Tanulmányok:

2003-2007: Jazz-zeneszerzés/hangszerelés, Liszt Ferenc Zenem űvészeti Egyetem;

2005-2006: Kortárs Klasszikus Zeneszerzés, Párizsi Konzervatórium (CNSMDP);

1999-2003: Kortárs Klasszikus Zeneszerzés, Pozsonyi Állami Konzervatórium;

1995-1999: Pozsonyi Grössling Gimnázium, matematika tagozat.

 

Ösztöndíjak, versenyek:

NKA alkotói támogatás (január-szeptember, 2015);

Kortárs Zenei Fesztivál, Melos-Ethos megbízása új zenekari mű írására (Pozsony, 2013);

Toru Takemitsu Nemzetközi Zeneszerzőverseny (Tokio, 2010);

Dimitris Mitropoulos Nemzetközi Zeneszerzőverseny (Athén, 2009);

Zeitklang Nemzetközi Zeneszerzőverseny (Bécs, 2008);

Stadtpfeifer Nemzetközi Zeneszerzőverseny (Salzburg, 2008);

Jazz Zeneszerzőverseny (Budapest, 2006);

Éves ösztöndíj, CNSMDP (Párizs, 2006);

Szlovák Konzervatóriumok Zeneszerzőversenye (Pozsony, 2003).

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Világsztárok a Budapest Jazz Clubban: Oz Noy Trio
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
Händel: Alcina. Marc Minkowski felvétele

Más művészeti ágakról

Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kertész Edina: A fotográfuslány – könyvbemutató


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés