zene
A Rodion G.A. név mögött Rodion Ladislau Rosca áll, aki a hetvenes évek Romániájában szabad, kísérletező és túlzás nélkül forradalmi zenét csinált a krautrock, a zajzene, a space-rock, a progrock és az elektronikus kísérletezés határán. Ami Magyarországon a Syrius, Németországban a Kraftwerk, Angliában a korai ELP, az volt Romániában a Rodion G.A. - szerepel a szervezők által az MTI-hez eljuttatott ajánlóban.
A hetvenes évek Romániájában Ceausescu még a Nyugat kedvence, a keleti blokk renegátja volt, ebben az időszakban a nagyobb városokban komoly művészeti-zenei élet virágzott. Így volt ez Kolozsvárott is, ahol a félig magyar, félig román származású Rodion Ladislau Rosca magnókkal, dobgépekkel és analóg szintikkel kezdett kísérletezni. Két társával, Gicu Farcassal and Adrian Capraruval (az ő keresztneveikből jön a G.A.) alapította meg a Rodion G.A. formációt.
A korai Kraftwerk krautrockja, Dissevelt és Baltan (itthon a Delta főcíméből ismert) fehérköpenyes tudószenéje, ambient, progrock, széttorzított gitárok, házilag barkácsolt dobgép-puttyogás és szabadságélmény: valahol ezek metszéspontjában lehet elhelyezni a Rodion G.A. zenéjét. A zenekar alapítója keletnémet Vermonákon írt chiptune-kompozíciókat, szovjet Faemi orgonákat kötött gitárpedálokra. Ez a barkácsvilág nagyszerű kompozíciókat eredményezett; a Rodion G.A. a közép-kelet-európai zene- és kultúrtörténet egyik legfontosabb produkciójává vált.
A nyolcvanas évektől a zenekar és Rodion fokozatosan eltűnt a világ szeme elől, egészen az elmúlt évekig kellett várni újrafelfedezésére. Egy román blogger és filmes, Luca Sorin dokumentumfilmje kellett ahhoz, hogy a Rodion G.A. újra reflektorfénybe kerüljön, és a szaklapok egész sora - a Quietustól a Faderen és a Mojón át a Dustedig - csodálkozzon rá az életműre.
A Rodion G.A. előtt a Bujdosó Trió melegíti be a közönséget szeptember 17-én az A38 hajón.