film
A cím Minervára, az "univerzális görög-római istennőre" utal, egy kis szóviccel - mondta el a tárlat megnyitóján Réz András. Mint az esztéta hozzátette, "ezek a képek azonban nem enerváltak, sőt azzal a világgal állnak vitában, amely lebeszél minket arról, hogy lelkesedjünk vagy szélesen röhögjünk".
"Mit árulnak el Marjai Judit furcsa, néhol provokatív fotói nekünk, akik kannákkal, pöttyös kendőkkel vagy kaszával felfegyverkezve álltunk a kamera elé?" - tette fel a kérdést a képeken modellként is felbukkanó Réz András: "ronda, exhibicionista dögök vagyunk, és mikor Marjai megereszt egy telefont, megszólítja bennünk ezt a magamutogató ént" - jegyezte meg nevetve az esztéta.
Marjai Judit a kiállítás megnyitója után elmondta, megérintette őt a régi plakátok világa: "fantasztikusak voltak az egykori nagy magyar plakátok, csodálatos művészek dolgoztak rajtuk. Ma azonban, ha az ember kimegy az utcára, azt látja, hogy a műfaj alkalmazott reklámfotóvá süllyedt. A mai plakátoknak a választási időszakok kivételével semmilyen üzenete nincs" - beszélt motivációiról.
Mint a fotóművész elmondta, eredeti terve az volt, hogy a régebbi típusú, szocreál mozgalmi képekbe helyezze a mai kor szereplőit. "Mai problémákról szerettem volna beszélni, ahogy a Wahorn Andrásról készült kép például egy jelenleg húsbavágó problémával, a gázkérdéssel foglalkozik" - fogalmazott.
Az egy hétig látható kiállítás fotóinak jelentős része nagy eszmékre, mítoszokra: a feminizmusra, a mozgalmi képekre, a görög istenekre vagy a teremtéstörténetre utal - szólt a kiállított alkotásokról Marjai Judit. Elmondása szerint a fotóművész úgy érzi, a képek olyanok lettek, mint ő: "van bennük egy kis fricska, de azért a humor eszközével felhívják a figyelmet valamire".