zene
Ódor Botond, Miksch Adrienn operaénekesek (fotó: Kállai-Tóth Anett)
Eötvös Péter Triangel című ütőhangszeres minidarabjához alkalmanként 30 triangulum talált gazdára a hallgatóság körében, ők Vajda Gergely irányításával igazán lelkesen szólaltatták meg a hangszereket, hol a színpadon állva, hol pedig a nézőtéren.
A legnagyobb sikernek a Conduct me! – Legyél te is karmester! program örvendett. A legelszántabb karmesteri ambíciókat dédelgető fesztivállakók egy rövid gyorstalpalót követően kaptak lehetőséget az ARMEL Szimfonikus Zenekar és a ZAK operaénekeseinek irányítására Vajda Gergely, az Armel Opera Festival művészeti vezetőjének segítségével.
Gyüdi Sándor, a Szegedi Nemzeti Színház igazgatója, az A varázsfuvola karmestere, Vajda Gergely zeneszerző, karmester, az Armel Opera Festival művészeti vezetője, zsűritagja, Alföldi Róbert, az A varázsfuvola rendezője (fotó: Kállai-Tóth Anett)
A Sziget Fesztivál utolsó napján, augusztus 16-án, 20.30-kor a közönség egy különleges eseménynek is tanúja lehetett: ádták át az ARTE Közönségdíjat, amelyre a 2015-ös Armel Opera Festival közönsége az Arte Concert weboldalán szavazhatott június 29. és augusztus 9. között. A szavazatok alapján a Szegedi Nemzeti Színház produkciója, Mozart: A varázsfuvola című operája, Alföldi Róbert rendezése került ki győztesen. A darab képviseletében az Arte-díjat a rendező és az előadás karmestere, Gyüdi Sándor vette át.
Ódor Botond operaénekes, Hien énekes, az Armel dal szerzője, Miksch Adrienn operaénekes (fotó: Kállai-Tóth Anett)
Búcsúzóul első alkalommal itt csendült fel nagyközönség előtt az Armel Opera Festival imidzs-dala Miksch Adrien, Ódor Botond és az Armel Szimfonikusok előadásában. A dalt a népszerű fiatal énekesnő, Hien komponálta, a hozzá készülő – az Armel Opera Festival legizgalmasabb pillanatait és különleges atmoszféráját megörökítő – klip bemutatója 2016 februárjában lesz.