art&design
2009. 01. 28.
Nagy sikere van Tiziano Madonnájának Pécsett
Nagy sikere van Tiziano Madonnájának Pécsett: a festményre és a restaurálásának folyamatát ábrázoló tablókra kevesebb mint három hét alatt 1800-an voltak kíváncsiak - mondta a tárlatnak helyet adó Művészetek és Irodalom Háza igazgatója az MTI-nek kedden.
Kőhalmi Andrea szavai szerint a látogatók száma különösen annak tükrében magas, hogy egy kis kamara-kiállításról van szó, melyet az időjárás sem fogadott kegyeibe, a hideg idő és az ónos eső talán sokak kedvét elvette, hogy felkeresse az intézményt.
Az igazgató megjegyezte ugyanakkor: a január 8. és február 6. között nyitva tartó tárlatra ennek ellenére nemcsak a baranyai megyeszékhelyről, hanem Budapestről, Győrből, Kecskemétről, Miskolcról és Veszprémből is érkeztek érdeklődők, sőt, a szervezők olasz, valamint német turistacsoportokat is fogadtak.
Népszerűek a kiállítás kísérőprogramjai is, így csütörtökön várhatóan teltház előtt tarthat vetítéssel egybekötött előadást a képet restauráló Szentkirályi Miklós, a hétvégi Mandel Quartet koncertre, továbbá a reneszánsz vacsoraestre is minden jegy elkelt.
A Mária gyermekével és Szent Pállal című kép ismeretlen olasz mester alkotásaként sokáig egy pécsi lakás falát díszítette, majd 2005-ben a Nagyházi Galéria aukcióján bukkant fel és 140 millió forintos áron kelt el.
Pénzben kifejezhető értékét ma 1,4 milliárd forintra becsülik.
A művész saját kezű változtatásai sorát kimutató - azóta készült - röntgenfelvételek, továbbá a leltári leírás, ami bizonyítja, hogy a kép a XVII-XVIII. században Tiziano Vecellio (1488/90-1576) műveként számon tartva a modenai hercegi gyűjtemény kincsei közé tartozott, igazolta a Szépművészeti Múzeum művészettörténészét, Tátrai Vilmost, aki elsőként mondta ki, hogy a Madonna valószínűleg Tiziano alkotása.
A ma magángyűjtő tulajdonát képező, a Szépművészeti Múzeumban letétbe helyezett festmény művészi értékét tekintve a legjelentősebb az elmúlt fél évszázadban Magyarországon előkerült műkincsek között, és Pécs az első vidéki város, ahol kiállították a múzeum és a pécsi művészetek háza között kialakult jó kapcsolatnak köszönhetően.
Az igazgató megjegyezte ugyanakkor: a január 8. és február 6. között nyitva tartó tárlatra ennek ellenére nemcsak a baranyai megyeszékhelyről, hanem Budapestről, Győrből, Kecskemétről, Miskolcról és Veszprémből is érkeztek érdeklődők, sőt, a szervezők olasz, valamint német turistacsoportokat is fogadtak.
Népszerűek a kiállítás kísérőprogramjai is, így csütörtökön várhatóan teltház előtt tarthat vetítéssel egybekötött előadást a képet restauráló Szentkirályi Miklós, a hétvégi Mandel Quartet koncertre, továbbá a reneszánsz vacsoraestre is minden jegy elkelt.
A Mária gyermekével és Szent Pállal című kép ismeretlen olasz mester alkotásaként sokáig egy pécsi lakás falát díszítette, majd 2005-ben a Nagyházi Galéria aukcióján bukkant fel és 140 millió forintos áron kelt el.
Pénzben kifejezhető értékét ma 1,4 milliárd forintra becsülik.
A művész saját kezű változtatásai sorát kimutató - azóta készült - röntgenfelvételek, továbbá a leltári leírás, ami bizonyítja, hogy a kép a XVII-XVIII. században Tiziano Vecellio (1488/90-1576) műveként számon tartva a modenai hercegi gyűjtemény kincsei közé tartozott, igazolta a Szépművészeti Múzeum művészettörténészét, Tátrai Vilmost, aki elsőként mondta ki, hogy a Madonna valószínűleg Tiziano alkotása.
A ma magángyűjtő tulajdonát képező, a Szépművészeti Múzeumban letétbe helyezett festmény művészi értékét tekintve a legjelentősebb az elmúlt fél évszázadban Magyarországon előkerült műkincsek között, és Pécs az első vidéki város, ahol kiállították a múzeum és a pécsi művészetek háza között kialakult jó kapcsolatnak köszönhetően.
További írások a rovatból
Az anyag mélyén című csoportos kiállításról
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon