art&design
A 12. Design Hét a Home Sweet Home (Otthon, édes otthon) szlogennel jegyzett központi kiállítással, illetve további programokkal azt mutatja be, hogy az elmúlt tíz-húsz év társadalmi, kulturális és technológia változásai miként csapódtak le az otthonokban - közölték a szervezők kedden az MTI-vel.
Mint emlékeztettek, a hagyományos családmodell alapjaiban átalakult, az otthon funkciója, szerepe kibővült, a technológiai forradalom, de a szabadidő eltöltésének változása, a környezettudatosság is átírták a mindennapi életet. Mindezen folyamatok az otthonok, lakóterek jelentős átalakulását hozták magukkal, amelyek meghatározó jelentőségűek a forma- és bútortervezők, építészek, belsőépítészek, illetve a design számos más területe számára.
A közlemény szerint a Design Héten az elmúlt években nagy sikert arattak az évről évre más vendégországot középpontba helyező programok. 2015-ben a nemzetközi designvilág egyik újabb nagyhatalma, Spanyolország lesz a díszvendég, és mutatkozik be színes programokkal, eseményekkel.
Idén is számos saját szervezésű programmal készül a Design Hét Budapest: a nemzetközi és hazai anyagot felvonultató központi kiállítás a fókuszba állított témát járja majd körül, nyitott stúdiók várják az érdeklődőket, lesznek vásárlási akciók, design túrák és gasztro programok is.
A fesztiválról idén sem hiányzik majd a sztárdesigner vendég, a hazai design szakma legrangosabb díjait (Magyar Formatervezési Díj, Design Management Díj) 2015-ben is a fesztivál keretében adják át, és folytatódnak a vidéki városokban szervezett programok is.
A Design Hét Budapest védnöke és főszponzora a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, kiemelt szakmai partnere a Magyar Formatervezési Tanács, együttműködő partnere a Design Terminál, szervezője pedig a Hipavilon Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség.