film
Nemes Jeles László első egészestés filmje a holokauszt talán utolsó tabutémáját dolgozza fel azzal, hogy a Sonderkommandót állítja a középpontjába. Sault követve megismerjük a tábor gyárszerű működését, Erdély Mátyás operatőr feszültséggel teli képeinek és Rajk László látványtervező munkájának köszönhetően pedig a néző már-már dokumentarista hitelességgel láthatja, pontosan hogyan szervezték meg több millió ember megsemmisítését.
Nemes Jeles alkotása már bemutatása előtt a magyar filmtörténelem részévé vált: Makk Károly, Kósa Ferenc és Sára Sándor nyomdokain járva, közel fél évszázad múltán újra hazai elsőfilmest válogattak be a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál hivatalos versenyprogramjába!
A Zsűri Nagydíja a legrangosabb díj, amit Cannes-ban magyar nagyjátékfilm eddig elnyert - legutoljára Mészáros Márta Napló gyermekeimnek című 1982-es alkotása részesült ebben az elismerésben.
Puskás Lilla írása a filmről Cannes-ból: A kaddis nem elég