irodalom
A Petőfi Irodalmi Múzeum programjai:
20 író / 20 sor – Sátortárlat és kép/sor párosító játék
20 év – 20 író – 20 mű – Kvízek, fejtörők, keresztrejtvények, megoldásra váró játékos feladatok irodalmi töltettel a 20-as szám vonzásában
Írók fiatalon – Kártyajáték, IrodalMI HOLmik – Memóriajáték
Kreatív műhely – Origami könyvjelzők és ötletes ajándékok készítése újrahasznosított anyagokból
Kis könyvkötő műhely – Fűzz magadnak egy füzetet!
Magyar Irodalmi Emlékházak – Irodalmi ország-város és emlékházasító memóriajáték íróinkkal, költőinkkel, emlékházainkkal
A PIM és a MIRE kiadványai a helyszínen kedvezményesen megvásárolhatók.
A Petőfi Irodalmi Múzeum – A Magyar Nyelv Múzeuma programjai:
Készítsd el saját mesédet!
Memóriajáték kicsiknek, nagyoknak
Kezed nyoma – írástechnikák az írónádtól az írógépig
Tükröm, tükröm... - a tükörírás nehézségei
Honnan ered? – Vezeték- és keresztnévelemzés
Beszélő helynevek – Magyarország települései más megközelítésben
Rejtélyes világ – a múzeum Nyelvlesen. Kalandozások a nyelv körül című tárlatának játékai (titkosírás, sakk, szteganográfia)
Játék a szavakkal – nyelvi játékok, fejtörők „nyelvmúzeum módra”
Kövessük Kazinczy példáját! - nyelvújítás régen és ma
A Petőfi Irodalmi Múzeum – Kazinczy Ferenc Múzeum programjai:
Meg kell mutatnunk a múltunkat, hogy erre építhessük a jövőt!
Újhely várának régészeti feltárásáról, a középkori várak életéről történő beszélgetés, képek kivetítése, mézes hajdina kóstolása. (Legalább 20 középkori tárgy homokból történő „felkutatása”, 20 középkori vár megismerése fotók, kártyák segítségével, minimum 20 szem hajdina elfogyasztása közben.)
Kazinczy nyelvújító tevékenysége ma is élő része a magyar ember kommunikációjának, a jövő embere pedig a Kazinczytól kapott örökséget fejlesztheti tovább. (Legalább 20 nyelvújítás kora előtti szó összevetése 20 nyelvújítás utáni szóval, ezekhez 20 új szó alkotása
a jövő nemzedéke számára – szókártyák segítségével.)
Az irodalom és a művészet szoros kapcsolatban van egymással, főleg A Szép és a Jó című kiállításban. (20 művészeti alkotás és 20 alkotó egymásra találása, legalább 20 író-költő fiatal és időskori fotójának egymásra találása kártyák alapján.)
A rovarok tömege túlélte a dinoszauruszokat és a jövő embere is találkozhat velük. A természet szépsége, gazdagsága gyermeket és időst egyaránt megragad. (Legalább 20 rovar, 20 madár, 20 emlős, 20 gomba megismerése, kő-decupage készítése.)
Mert kártyák és kövek 20 évvel ezelőtt is voltak, és 20 év múlva is lesznek!