irodalom
Aralynn McMane, a WAN-IFRA Olvasásra Nevelési Munkacsoportjának ügyvivő igazgatója csütörtökön Budapesten, az elismerést bejelentve elmondta: a Magyar Lapkiadók Egyesülete átfogó, nemzetközi szinten is példaértékű olvasásra nevelési programot dolgozott ki, amelynek eredményei kiemelkedőek. Fontos hangsúlyozni, hogy a számok mögött az MLE csapata és tanárok sora áll, akik egy életre elköteleződtek amellett, hogy segítsék a fiatalok eligazodását a média világában - tette hozzá.
Az MLE elnökének átadott kiválósági bizonyítványon az olvasható: az elismeréssel azt a tevékenységet ismerik el, amellyel a szervezet egy évtizeden keresztül támogatta a fiatalok hírekhez jutását és eligazodását az információk között.
Kovács Tibor, az egyesület elnöke az eseményen azt mondta, ma már mindannyian tudjuk, hogy az olvasásra nevelés támogatása össztársadalmi érdek: bizonyítottan szolgálja a fiatalok kritikus gondolkodási képességét, ismeretszerzési készségeinek javítását. A programok által nemcsak az ifjúságot szeretnék bevezetni a hírlapok, magazinok világába, de alternatív oktatási eszközt is kínálnak az oktatás, a pedagógusok számára, egyedülállóan, módszertani útmutatásokkal ellátva - közölte.
A szakmai szervezet vezetője az MTI-nek nyilatkozva nemrég arról beszélt: a 2005-ben indított pilotprojektből nőtt ki a program, ennek részeként a tagszervezetek által biztosított újságokat és magazinokat juttatják el a félévente 15 ezer részt vevő diáknak, akikkel azután a pedagógusok beszélik át az olvasottakat.
Tájékoztatása szerint az elmúlt tíz évben 204 ezernél több résztvevője volt a Híd programnak. Nekik összesen 2,55 millió lappéldányt adtak 887 millió forintot meghaladó összértékben a választható lapcsoportokon belül (társadalomismeret, demokrácia, gazdasági ismeretek, természetismeret, szövegértés, vizuális nevelés.)
A legfejlettebb államok 15 éves diákjainak képességeit vizsgáló PISA-felmérések adatai azt mutatják, hogy mintegy hat százalékkal jobb eredményt érnek el azok a hazai diákok, akik rendszeresen olvasnak újságot, azaz szövegértésben körülbelül három évvel a többiek előtt járnak - jegyezte meg az MLE elnöke.