bezár
 

zene

2015. 02. 16.
Vígoperák a Zeneakadémián
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Az Operaház 18 éven felülieknek szóló LateNight sorozata ezúttal két francia szerző, Bizet és Saint-Saens egyfelvonásos vígoperáit tűzte műsorra fiatal rendezők színrevitelében. A mesés Kelet által inspirált, erotikus atmoszférájú darabok február 20-tól négyszer láthatók a Zeneakadémia Solti-termében.

A Japán és Egyiptom világát megidéző alkotások a drogfüggőségnek, az elvágyódásnak, az érzéki örömök hajszolásának, a boldogság relatív voltának kérdéseit járják körül. Bizet Dzsamiléja fülledt légkörű, Nílus-parti mese egy rabnőről, aki beleszeret fogvatartójába, Saint-Saens A sárga hercegnője pedig egy holland férfi kábult víziója egy japán tüneményről - fogalmazott az Operaház.
    

prae.hu

A sárga hercegnőt, Saint-Saens első operáinak egyikét Székely Kriszta, a Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős rendező szakos hallgatója viszi színre alkotótársával, az ugyancsak végzős színművészetis Cseh Renátó látványtervezővel. A szerepeket Apáti Bence, az Operaház magántáncosa, valamint Szemere Zita és Balczó Péter énekesek formálják meg.
    

Bizet Dzsamilé című operáját Viktor Balázs rendezi, aki tavaly végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Zsámbéki Gábor és Zsótér Sándor színészosztályában, rendezőként pedig Szophoklész Philoktétész című darabjával debütált. A Dzsamilé látványvilágáért Nagy Szilvia felelős, az előadás főszerepeit két fiatal tehetség, Boncsér Gergely és Kálnay Zsófia alakítja. Az operákat Köteles Géza vezényli.
    

Bizet Dzsamiléja és Saint-Saens A sárga hercegnője február 20-án és 21-én, majd március 6-án és 7-én késő este látható a Zeneakadémia Solti-termében, magyar nyelven.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika az Orfeo ed Euridice új felvételéről
Élménybeszámoló a Decolonize Your Mind Society koncertjéről
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés