építészet
A vasútállomás használaton kívüli területén mintegy kétezer lakás, több irodaépület, üzlet, vendéglő épül. A tervek sétálóutcával, zöld területekkel, és egy új térrel is számolnak. A történelmi vasúti és autóbusz-pályaudvarokat korszerűsítik és átépítik.
A több mint húsz hektáros területet 2006-ban vette meg a Cseh Vasutaktól a Sekyra Group befektetési csoport. A tervezett új negyed fő beruházója a Smíchov Station Development befektető csoport, amelynek a Sekyra Group is tagja.
Smíchov a múltban Prága egyik legnagyobb ipari negyede volt. Itt működött többek között a villamosokat és vasúti szerelvényeket gyártó, nemzetközileg is ismert CKD Tatra gyár. A kilencvenes évek elején azonban a gyártást a város egy másik kerületében, Zlicínben felépített korszerű üzembe helyezték át.
Ezután az Andel (Angyal) néven közismert útkereszteződés köré üvegpaloták, moziközpontok és hatalmas bevásárlóközpont épült. Itt van például a Mladá Fronta Dnes és a Lidové Noviny című országos napilapok szerkesztősége is.
A Jean Nouvel francia építész által megtervezett egyik üvegpalota (Zlaty Andel, vagyis Arany Angyal palota), amelynek külső burkolatát versidézetek tarkítják, külföldi építészeti körökben is komoly elismerést kapott. Az Andel-központ régi utcáiban, épületeiben pedig több tucatnyi nagyon felkapott vendéglő, kávéház, söröző, borozó és gyorsétterem működik.
A Smíchov City felépítésére kiírt pályázatot a brünni Kuba&Pilar építészeti iroda nyerte meg. Az új negyed az Andel közvetlen szomszédságában épül majd fel. Az új városnegyed részleteit a győztes koncepció szellemében további öt kiválasztott építészeti iroda tervezni meg és véglegesíti.
Az elképzelések szerint a munka 2016 végén, 2017 elején indulna meg és mintegy tíz évig tartana. A tervezett költségek 15-17 milliárd koronát (167-189 milliárd forint) tesznek ki.
Smíchov átépítési terveit tízéves vita után tavaly hagyta véglegesen jóvá a városkerület vezetése, és a felmérések szerint a tervek a lakosság tetszését is elnyerték.
Hasonló módon tervezik a jövőben átalakítani a belvárosi Wilson pályaudvar (Főpályaudvar) és a Masaryk pályaudvar már használaton kívüli részeit is. Itt azonban még folyik a vita, konkrét tervek nincsenek.