bezár
 

színház

2015. 01. 30.
Növelte nézői számát a Marosvásárhelyi Nemzetiben
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Tavaly hét százalékkal növelte nézőinek számát a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház, amelynek előadásaira 64 ezren voltak kíváncsiak - közölte pénteken az erdélyi intézmény.

A színház román és magyar tagozata összesen 293 előadást játszott, amelyből 17 bemutató volt. A színház által közölt statisztika szerint a Tompa Miklós Társulat előadásain a nagyterem lefedettsége 14 százalékkal nőtt, a román tagozat, a Liviu Rebreanu Társulat esetében a növekedés 10 százalék volt. A kisterem kihasználtsága mindkét tagozat esetében 7 százalékkal emelkedett, így egész évben átlagban a termek kihasználtsága meghaladta a 80 százalékot.
    

Szkéné színház

A két társulat összesen tizenhárom színházi fesztiválon és találkozón vett részt. Mind a magyar, mind a román társulat meghívást kapott a bukaresti Országos Színházi Fesztiválra, amely a legrangosabb romániai színházi seregszemle.
    

Az Euripidész nyomán Székely Csaba által írt Alkésztisz című előadás a Pécsi Országos Színházi Találkozón a zsűri különdíját nyerte el, a Hogyne, drágám! című, szintén Székely Csaba által írt darab pedig a Kisvárdai Határon Túli Színházak Fesztiválján vett részt.
    

Az erdélyi színház adott otthont egyebek mellett a Conect2Act elnevezésű kortárs színházi fesztiválnak, és a marosvásárhelyi Kultúrpalotában tartották 2014 áprilisában a teátrum társszervezésében a román színházi szakma legrangosabb eseményét, a Román Színházi Szövetség díjátadó gálaünnepségét.
    

Szintén tavaly alakult meg az intézmény keretében a színházkutató központ, amelynek célja a színházalapítástól napjainkig terjedő gyűjtemény digitalizálása és nyilvánosságra hozása. A feldolgozott anyagok egy része már megtekinthető a teátrum honlapján.
    

A marosvásárhelyi színház vezérigazgatói tisztségét 2011 óta Gáspárik Attila színész tölti be.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
avagy A spacio-temporalitás liminalitásának reprezentációja David Greig Prudenciájának Kovács D. Dániel által teremtett színpadi víziójában...
Bűn és bűnhődés az Örkény Színházban
Wagner kincse 2. – 1. alkalom, Márton László előadása A Nibelung-énekről

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés