bezár
 

art&design

2014. 12. 04.
Rekordáron kelt el egy Turner
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Rekordáron, 30,3 millió fontért (11,8 milliárd forintért) kelt el William Turner kései remekműveinek egyike a Sotheby's londoni árverésén - számolt be a The Guardian brit napilap.

Az eredetileg 15-20 millió font értékűre becsült Rome, From Mount Aventine című alkotásért négy vásárló között folyt kemény licitharc. A római látkép végül egy telefonos licitálóhoz került. Korábban egyetlen Turner-műért sem adtak ekkora összeget aukción.
    

prae.hu

A Turner iránti érdeklődést a Tate Britain nagyszabású Turner-kiállítása és Mike Leight közelmúltban bemutatott Mr. Turner című életrajzi filmje is fokozta.
    

Legutóbb 1878-ban cserélt gazdát a 124-szer 91,6 centiméteres olajfestmény, akkor rekordáron, 6142 fontért vásárolta meg Archibald Primrose, Rosebery grófja, későbbi brit kormányfő. A kép azóta is a Rosebery-gyűjtemény állandó darabja volt. A család most azért bocsátotta árverésre a képet, hogy a befolyó összegből finanszírozni tudják birtokuk felújítását, az ott lévő többi műkincs karbantartását.
    

Róma látképét az Aventinus hegyről ábrázolta William Turner, akit pártfogója, Hugh Munro 1828-ban bízott meg a tájkép elkészítésével. Turnernek hét év kellett ahhoz, hogy megfesse művét, ez idő alatt nemcsak Rómában járt, hanem különféle tanulmányokat is folytatott. A festményt végül 1836-ban a Royal Academy kiállításán mutatták be. A Morning Post napilap ekkor azt írta: "ez az egyik legcsodálatosabb kép, amellyel Turner elkápráztatott és meghiúsít minden kritikát: felülmúlhatatlan". A festmény Munro halála után került árverésre.
    

Alex Bell, a Sotheby's szakértője elmondta: Turner legjelentősebb művei közül alig több mint féltucatnyi maradt magánkézben, a most eladott alkotás pedig a legjobbak közül való.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Eperjesi Ágnes és Várnagy Tibor: TAVATE: lebegés című tárlata az acb Galériában
art&design

Gondolatok Metzing Eszter The skin sees when the eyes touch című kiállításáról, Inda Galéria / Budapest
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés