bezár
 

zene

2014. 11. 25.
Thomas Hampson a klasszikus zene üzenetéről
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A klasszikus zene legfontosabb üzenete, hogy képesek legyünk egyszerűen reflektálni valamire, ami hatalmasabb, csodálatosabb, mint mi - mondta a Bartók Rádiónak adott interjújában Thomas Hampson világhírű amerikai bariton, aki kedd este a Művészetek Palotájában ad koncertet a Concerto Budapesttel.

Az énekes szerint a klasszikus zenészek elsőrendű feladata hozzásegíteni az embereket ahhoz, hogy átélhessék azt az emelkedett, elmélkedő pillanatot, amelyet a zene kiválthat belőlük.
    

prae.hu

"Abban kellene segíteni a közönséget, hogy megértsék, hogyan tudják megtalálni önmagukat a művészetek segítségével. Teljesen mindegy, hogy zenéről, táncról vagy épp festészetről beszélünk" - fogalmazott az 59 éves énekművész.
    

Thomas Hampson arról is beszélt, hogy számára az operaelőadás leginkább egy maratonhoz hasonlít. "Nincs mese, elő kel venned az energiádat, a fantáziádat, és minden tudásodat, hogy mindezt a zene szolgálatába állíthasd. Azt, hogyan találja meg önmagában ezt az energiát, minden fiatal művésznek meg kell tanulnia, a pályája legelején" - fejtette ki.
    

Az énekes a közmédia komolyzenei tehetségkutató versenye, a Virtuózok ifjú tehetségeivel is találkozott. "Ebben a magyar kezdeményezésben nekem az tetszik, hogy nem csak annyit mondunk ezeknek a lenyűgözően tehetséges gyerekeknek, hogy +Bravo, milyen ügyesek vagytok+, hanem arra a több százezer emberre is gondolunk, akik örömmel nézik a műsort. Mert közülük 99 százalék semmilyen kapcsolatban sincs a zenével. De szeretik azt és mindenféle diszkrimináció, negatív energia nélkül rácsodálkozhatnak: igen, ez a zene, és ez a csodálatos világ most már hozzám is tartozik" - magyarázta.
    

A kedd esti hangversenyen Mahler X. szimfóniájának I. tétele és Gyermekgyászdalok című műve, valamint Schubert VIII. (h-moll, "Befejezetlen") szimfóniája hangzik el Héja Domonkos vezényletével. Hampsont január 31-én is hallhatja a magyar közönség a Művészetek Palotája Metropolitan-operaközvetítésén, az énekes ekkor A négy gazember szerepét játssza Offenbach Hoffmann meséi című operájában.
    

Thomas Hampson az Egyesült Államokból költözött át Európába, ahol többek között Horst Günter és Elisabeth Schwarzkopf növendéke volt. A világ legjelentősebb koncerttermeinek és operaházainak vendégművészeként a legismertebb énekesekkel, karmesterekkel és zenekarokkal dolgozik, emellett megszállott híve minden technikai újdonságnak, amely a zenét mint az emberek közti kommunikáció eszközét támogatja. Rendkívül gazdag repertoárral rendelkezik, operaszerepei mellett a dalirodalom - elsősorban Schumann, Mahler és Wolf műveinek - egyik legavatottabb tolmácsolójaként is számon tartja a zenei világ - olvasható a Művészetek Palotája ajánlójában.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Platon Karataev: Napkötöző – négy szám
Élménybeszámoló a Decolonize Your Mind Society koncertjéről
Händel: Alcina. Marc Minkowski felvétele

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Kritika Nagy Gabriella Elviszlek Amerikába című regényéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés