bezár
 

art&design

2014. 11. 14.
Párizs szívébe költözött Pierre Cardin múzeuma
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Pierre Cardin divattervező átköltöztette a több mint hatvanéves munkásságát bemutató múzeumát a Párizs belvárosában található Marais negyedbe.

A mintegy kétszáz ruharabot, kalapot, cipőt és ékszereket bemutató tárlat 2006 óta az elegáns párizsi külváros, Saint-Ouen múzeumában volt látható. Mostantól egy kiállítóhellyé átalakított volt nyakkendőgyárában tekinthető meg. A 92 éves divattervező az átköltöztetéstől azt reméli, hogy az új helyszínre többen fognak majd ellátogatni, mint a korábbi múzeumba.

prae.hu

A múlt század egyik legjelentősebb divattervezője és egyik legismertebb francia személyisége elsőként adott el márkás, a szélesebb közönség számára is elérhető, tömeggyártásban készülő és hétköznapi viseletre alkalmas "pret-a-porter", azaz készruha-kollekciókat.

A bejáratnál a divatkreátornak az 1960-as évekbeli futurista elképzeléseihez híven két latexruhába öltöztetett, kalapos férfipróbababa fogadja a látogatót. Retróval ötvözött futurizmus jellemzi egyébként a padlószőnyeggel és csigalépcsőkkel dekorált ezer négyzetméter alapterületű kiállítóteret is, ahol a ruhák időrendben vannak kiállítva.

A múzeummal Pierre Cardin azt kívánja elsősorban bemutatni, hogyan lett a semmiből divattervező.

"Szerencsém volt, hogy mindent megcsinálhattam a bankárok és a politika támogatása nélkül. Húsz éves korom óta szabad ember voltam" - hangsúlyozta az Olaszországból emigrált "self made man".

A kiváló üzleti érzékkel is megáldott és kulturális mecénásként is ismert Cardin neve áruvédjegy lett. Tulajdonosa egy színházból, kiállítóteremből és étteremből álló párizsi komplexumnak és a Maxim's étteremláncnak. Cardin márkanéven kapható egyebek között babakocsi, játékbaba, toll, óra, szemüveg, parfüm, bútor, ásványvíz - és a korral haladva - mobiltok és táblagép. Megvásárolta Sade márki egykori kastélyát a dél-franciaországi Lacoste-ban, ahol évente fesztivált rendez, irodalmi díjat alapított. Cardin ma már 800 körüli céget birtokol, s mintegy 200 ezer embert foglalkoztat. A saját becslése szerint egymilliárd eurót érő birodalmat 2011 óta árulja.

Pierre Cardin egyébként a mai napig részt vesz divatbemutatókon. "A fiatalság diktálja a divatot, nem az öregek. Én az öregekhez tartozom, de fiatal maradtam" - mondta.

A divatkreátor a fiatalabb generációban ugyanakkor nem lát igazi örökösöket, és sajnálja, hogy a divatszakmában manapság az eleganciát összekeverik az igazi kreációkkal.

"A kreáció nagyon más dolog. Manapság nem tör fel úgy, mint korábban, mint Balenciaga, Chanel, Cardin, Courreges. A kreáció az elismertséget jelenti. És ahhoz nem elegendő az elegancia" - hangsúlyozta Cardin. "De nem is nagyon figyelem a többieket, annyi más dolgom van. És valójában nem az én dolgom megítélni őket, ők is végzik a munkájukat, én is az enyémet" - tette hozzá.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Az acb Galéria Redők című tárlatáról
art&design

Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
art&design

Eperjesi Ágnes és Várnagy Tibor: TAVATE: lebegés című tárlata az acb Galériában
Az Amikor Galéria debütálása a művészeti galériák soraiban

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Renaud-Delage: Gru 4
Bartók György szerzői estje a Fugában


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés