bezár
 

art&design

2014. 09. 12.
Kiállítás svájci és magyar művészek munkáiból
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Svájci és magyar művészek: Peter Aerschmann, Faa Balázs, Kútvölgyi-Szabó Áron, Szabó Eszter és Waliczky Tamás munkáiból válogat a budapesti Chimera-Project Galéria péntektől látható, Szabadesés című őszi szezonindító kiállítása.

A kiállítás része a Chimera-Project tavasszal megkezdett InterArt programjának, amelynek célja, hogy nemzetközi bilaterális cserekapcsolatokat építsen, ezúttal Svájccal. Ennek keretében a tárlaton és az őszi Crosstalk videóművészeti fesztiválon a Chimera-Project válogatásában mutatkozik be Peter Aerschmann, Koós Gábor pedig a berni PROGR rezidens művészeként alkot Svájcban - közölte az MTI-vel a Klauzál téri galéria.
    

prae.hu

Tájékoztatásuk szerint a kiállítás címe arra utal, hogy a szabadesésben valójában semmi szabadság nincs, az egy szemmel nem látható vonzóerő működése. A munkák a láthatatlan hatások kutatására érzékenyítenek, felmutatnak különböző rejtett erőket, és éppen ebben a leleplező aktusban rejlik konstruktív, mozgósító erejük - áll a kiállítás ajánlójában.
    

Peter Aerschmann videómunkáiban a globális rendszerek működését és az átlagemberek életének etűdjeit komponálja összjátékká. A videók alapjául egy gigantikus képarchívum szolgál, mely Aerschmann saját, a világ minden tájáról származó fotó-és videófelvételeinek gyűjteménye. A rögzített egyszerű akciókat kiragadja eredeti környezetükből, és egy stúdiószerű absztrakt színpadra helyezi azokat.
    

A Hongkongban élő Waliczky Tamás Wheels (Kerekek) című munkájában absztrakt kerekek írják a humán interakciók dramaturgiáját. Taszító és vonzó erejüket egy valós idejű, random szimuláció határozza meg, mely a marionettszerű humanoid lények mozgását egymással párhuzamosan és gyakran egymás ellenében működő algoritmusokon keresztül irányítja.
    

Szabó Eszter jeleneteinek hősei az otthon védettségében boldogságkereső rutinjaiknak áldoznak: szépítkeznek, felszabadultan tévéznek, öngyógyítással, tértisztítással vagy más szokatlan, abszurdnak tűnő szórakozással ütik el az időt. Stratégiáik vegyesek, a kommerciálisan elérhető instant megoldásoktól ezoterikus gyakorlatokig terjednek.
    

Kútvölgyi-Szabó Áron társas intézményeket vesz górcső alá: olyan eszközöket, mintázatokat, formulákat, melyek mélyen beágyazódnak a nyelvbe, a vizuális kultúrába, és sémaszerűen, csaknem automatikusan formálják, sőt manipulálják az emberi gondolkodást.
    

Faa Balázsnak az október 3-ig látható kiállításra készült legújabb munkájában a tematikát egy jóval absztraktabb területen, a geometriai síklefedés gyakorlataiban bontja ki és annak eszközeit használja a mintázatokból való konstruktív kitörésre. Képalkotó eljárásainak következetesen alkalmazott eleme a Penrose-fedés, egy olyan aperiodikus térlefedési szabály, melyben két síkidom használatával lefedhető egy végtelen sík, úgy, hogy a mintázat sohasem ismétli önmagát.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

(Súlyosan elfogult vélemény)
art&design

Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
art&design

Eperjesi Ágnes és Várnagy Tibor: TAVATE: lebegés című tárlata az acb Galériában
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Bemutatták Sárkány Tímea első, Boszorkányok nyara című verseskötetét


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés