film
![Lucio Fulci és George A. Romero életművét bemutató kötet jelent meg](data/_cache/2014-09-02/lead_23999_220x220.jpg)
A kötetben a szerzők – Orosdy Dániel és Schreiber András – közvetlen, olvasmányos stílusban vizsgálják a modern horrorfilm két fontos figurája, az olasz Lucio Fulci (Farkasvér, Zombi, A pokol hét kapuja, Zombik városa) és az amerikai George A. Romero (Holtak-sorozat, Creepshow – A rémmesék könyve, Majomszeretet: Egy félelmetes kutatás, Stephen King: Halálos árnyék, Csonttörő) karrierjét, életét, fontosabb műveit és munkásságuk néhány eddig ritkábban elemzett vonatkozását.
A kötet mindenképpen hiánypótlónak mondható, figyelembe véve, hogy az elmúlt években a hazai filmes szakkönyvkiadás mostoha helyzetbe került, és elvétve jelenik meg új cím – különösen igaz ez a magyar szerzők munkáira, illetve a műfaji filmmel kapcsolatos kiadványokra.
A szerzőpáros célja azonban nem kizárólag az ismeretterjesztés vagy a rémfilmekkel foglalkozó tudományos munkák szaporítása.
A Kapuk a Túlvilágra – Lucio Fulci élete, pályája és filmjeivel Orosdy Dániel a rendező horror műfaján kívüli munkáit is mérlegre helyezi, és jelentős ismeretanyag átadása mellett megpróbál válaszolni mindazokra a kérdésekre, melyek a rendező életművének ismerőit és az iránta érdeklődőket foglalkoztathatják: Tényleg „csak” horrorrendező volt, méghozzá elsősorban zombifilmeké? Kontár volt, megbízható iparos, vagy saját vízióját követő művész? Érdemes egyáltalán felfedezni a munkáit?
A George A. Romero, a zombikirály – Csonka portré elsősorban a modern zombifilmek atyjának társadalomkritikus felfogását veszi szemügyre közelebbről, sajátosan értelmezését nyújtva e munkáknak, kitérve a zombifilm műfajának genezisére és a rendező egyes művei közti tartalmi és témabeli összefüggésekre.
Az alaposan feltérképezett háttér és a tudományos igényesség mellett A horror mesterei nem kizárólag a műfajt és az alkotókat közelebbről ismerőket, illetve a filmmel aktívan foglalkozókat kívánja megszólítani. Az olvasó az esszék révén képet kaphat a horror alműfajainak, különösen a zombihorrornak a fejlődéséről, az olasz és amerikai filmgyártás elmúlt 50 évéről, számtalan kevésbé ismert, de figyelemreméltó műről, alkotóról, stílusról, irányzatról, fogalomról, valamint a színes egyéniségű filmesekhez és sajátos mozijaikhoz kapcsolódó anekdotákról.
A szerzőkről
Orosdy Dániel 1980-ban született Pécsett. 2004 óta több tucatnyi filmes témájú esszét és kritikát publikált, többek között a Filmvilágban, a Filmvilág blogon, valamint a Mozinetben, ahol ő volt a Director’s Cut rovat vezetője is. Két és fél éven át oktatta a Filmkritika tantárgyat a Pécsi Tudományegyetem Bölcsésztudományi karán. Két esszét írt a Grindhouse – A filmtörténet tiltott korszaka című kötetbe, szerkesztője volt többek között Az 501 legfontosabb film, amit mindenképpen látnod kell és LOST – Az eltűntek krónikája című köteteknek. Első regénye 2012-ben jelent meg Halott ügyek címmel.
Schreiber András 1976-ban született Budapesten. 2004 óta rendszeresen publikál. Filmes tárgyú írásai többek között a Filmvilág, a magyar.film.hu, a HVG és hvg.hu, Könyvjelző hasábjain jelentek meg. 2006 és 2008 között a magyar.film.hu filmes portál, 2007 novemberétől 2011 februárjáig a Filmvilág szerkesztője volt. Filmes rovatvezetőként 2006-ban részt vett a prae.hu általános művészeti portál elindításában – ahol 2007 őszéig dolgozott. 2011-ben került a mindennapi.hu keresztény közéleti portál szerkesztőségébe, ahol 2011 júliusától – a portál megszűnéséig (2012. február) – a film.mindennapi.hu filmes mikroszájt felelős szerkesztőjeként a keresztény filmesztétika magyar meghonosításával kísérletezett. Jelenleg szabadúszó.
A kötet borítóját a Napirajz webképregény szerzője, Merényi Dániel „Grafitember” tervezte.
A kötet megvásárolható az Írók Boltjában, illetve megrendelhető az interneten.