bezár
 

art&design

2014. 08. 11.
A halál elől kell menekülni: sanghaji játékszobák
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A mind népszerűbb szabadulós szimulációs szobák sorát Sanghajban a halál elől menekülő bővíti a hónap végétől - az ötletgazdák az életről és halálról való gondolkodást is kívánták ösztönözni az ötlettel.

A Kínában rendkívüli népszerűségnek örvendő, az eredeti számítógépes változaton alapuló szimulációs szobákból a kelet-kínai metropoliszban tucatnyi található már. A belváros közepén, Hszintienti városrészben helyet kapó, "négydimenziós halálélményként" reklámozott játék témaválasztásában is és a lejátszását illetően is egyedi. A cél az, hogy fizikai és szellemi képességek felmutatásával a játékosok kalandos utakon elmeneküljenek a halál elől. Akiknek ez nem sikerül, azt koporsóban krematóriumba küldik, vagyis hőt és fényeffektusokat használó krematóriumutánzatba, innen az út egy kipárnázott anyaméhbe vezet, az újjászületés jelképeként.
    

prae.hu

A játék kitalálói középkorú sanghaji üzletemberek, akik a puszta játékon kívül a halál élményét kívánják "közelebb hozni", s állításuk szerint az élet és a halál kérdéseiről kívánják elgondolkodtatni a publikumot. Hogy a játék iránt mekkora érdeklődés mutatkozik, jól példázza az interneten csupán három hónap alatt begyűjtött 440 ezer jüan (17 millió forint), mely a netezők felajánlásaiból adódott össze. A koncepciót a hétvégén mutatták be először a nyilvánosságnak, a játékterem végleges formájában várhatóan augusztus végén, szeptember elején nyit majd.
    

A sanghaji nem az első a hasonló szimulációk sorában. Dél-Koreában és Tajvanon létezik már temetésimitálás, vagyis olyan szolgáltatás, mely még élő emberek számára teszi lehetővé saját temetésük megrendezését és koporsóban való átélését.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról
art&design

Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
art&design

Enyedi Zsolt a Szófiai Liszt Intézet rezidenciaprogramján rendezett kiállításáról
Az Amikor Galéria debütálása a művészeti galériák soraiban

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Platon Karataev: Napkötöző
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés