bezár
 

zene

2014. 07. 27.
Autóbalesetben életét vesztette Mohay András dzsesszdobos
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Autóbalesetben életét vesztette vasárnap hajnalban Mohay András, a Budapest Jazz Orchestra 36 éves dobosa.

A zenész halálát együttese jelentette be a honlapján (http://budapestjazzorchestra.hu). A közlemény szerint a zenekar három tagját könnyebb sérülésekkel az egri kórházba vitték, ők a körülményekhez képest jól vannak.

prae.hu

A zenekar két személyautóval és két mikrobusszal tartott az M3-as autópályán Budapestre Debrecenből, amikor a baleset történt.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) azt közölte a honlapján hajnalban, hogy egy személyautó és két mikrobusz ütközött össze Budapest felé vezető oldalon, Nagyútnál, s egy autóst, aki megállt segíteni, halálra gázoltak.

Kollmann Gábor, az együttesnek a balesetben szintén megsérült vezetője megerősítette az MTI-nek, hogy Mohay András dobost gázolták el.

A Budapest Music Center Művészadatbázisa szerint Mohay András 1978-ban született Budapesten. Zenei tanulmányait tízévesen kezdte a X. kerületi állami zeneiskolában klasszikus ütőhangszer szakon.

Tinédzser évei elején ismerkedett meg a dzsesszel, középiskolai tanulmányai mellett az MZTSZ zenei stúdiójában tanult dobfelszerelésen Jávori Vilmostól. Érettségi után felvételt nyert a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem dzsesszdob tanszékére, ahol főtárgytanárai Kőszegi Imre és Nesztor Iván voltak. 2003-ban diplomázott.

Játszott a hazai jazzélet meghatározó alakjaival, többek között Szakcsi Lakatos Bélával, Vukán Györggyel, Oláh Kálmánnal és Tony Lakatossal, Tűzkő Csaba szeptettjével. Több külföldi neves művésszel is volt alkalma játszani, köztük volt Chico Freeman, Erik Truffaz, Rosario Giuliani, Peter King. Szerepelt számos hazai és európai fesztiválon - Angliában, Oroszországban, Belgiumban, Csehországban, Romániában.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Platon Karataev: Napkötöző
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Kertész Edina: A fotográfuslány – könyvbemutató


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés