film
2008. 12. 07.
Viggo Mortensen rendhagyó budapesti sajtóértekezlete a Goodról
Viggo Mortensen színész kalandos úton, jókora késéssel érkezett szombat délután Budapestre, hogy Jason Isaacs kollégájával és a producer Miriam Segallal, valamint a magyar produkciós cég képviselőjével sajtóértekezletet tartson Good című filmje bemutatója alkalmából.
"Az egész Viggo hibája" - tisztázta nyomban a tréfacsináló barát és színészkolléga Isaacs, aki a repülőgépet lekéső, és ezért Bécsből autóval átszáguldó Mortensenék megérkezéséig egyedül állta a sarat Kende Zsófia társproducer, a magyar Laurin Entertainment képviselője oldalán.
A jövő héten a magyar mozikba kerülő "etikai thriller" - ahogy Isaacs fogalmazott - a harmincas években játszódik Németországban, a nemzeti szocialisták uralomra kerülésének idején. A középpontban John Halder berlini irodalomprofesszor (Viggo Mortensen) áll, egy "jó" ember, akit sorozatos megalkuvó döntései sodornak a politika útjába, teszik akaratlanul a nácik fajüldöző ideológiájának kiszolgálójává, s juttatják el a tragikus végkifejlethez. Mindezt Halder személyes kapcsolatainak, elsősorban zsidó pszichológus barátjához, Maurice-hoz való viszonyának változásán keresztül látjuk az ismert történelmi tablóval a háttérben.
A Maurice-t alakító Isaacs (aki Lucius Malfloyként ismert a Harry Potter-szériából) elmondta: a kort tanulmányozva megdöbbentő volt számára a felfedezés, hogy a német zsidók mennyire asszimilálódtak. "Életszerű karakter" - magyarázta, hogy miért szerette a szerepet hozzátéve, hogy azért is érdekes volt, mert Maurice cseppet sem áldozat-típus, büszke német identitására, "nagy kanállal habzsolja az életet, nőzik."
"Ez a történet két átlagemberről szól, átlagemberekről, akiket elsöpörnek a történelmi viharok" - foglalata össze a C.P. Taylor először 1981-ben bemutatott Good című színműve nyomán készült film történetét.
Miriam Segal elmondta, hogy kifejezetten Európán kívüli rendezőre akarta bízni a munkát, és ezért esett a választása a széles látókörű és szakmai tapasztalatokkal is felvértezett brazil Vincente Amorimra.
Segal hangsúlyozta, hogy mekkora szerepe volt a filmeseket támogató gazdasági környezetnek abban, hogy végül itt forgatták Goodot, és ezért a következő produkcióját szintén Magyarországon szeretné elkészíteni.
Mortensen, aki két órás késéssel, a Szakács Györgyi jelmeztervező (Napfény íze) által készített piros-kék csíkos zakóban futott be Miriam Segal producer társaságában, kiemelte, hogy gyönyörű helyszíneken forgott a film Magyarországon, és hálásan emlékezett meg a családias, ugyanakkor professzionális magyar stábról.
A színész fiatalos megjelenését viccesen a csokoládéval és a plasztikai sebészek csodáival magyarázta, majd komolyra fordítva a szót, azt mondta, a genetikai örökségen kívül feltehetően a játék, a színészet az, ami megőrzi életerejét.
A sajtóértekezlet után a színészek és a producerek a Puskin moziban megrendezett esti díszbemutatóra indultak.
A jövő héten a magyar mozikba kerülő "etikai thriller" - ahogy Isaacs fogalmazott - a harmincas években játszódik Németországban, a nemzeti szocialisták uralomra kerülésének idején. A középpontban John Halder berlini irodalomprofesszor (Viggo Mortensen) áll, egy "jó" ember, akit sorozatos megalkuvó döntései sodornak a politika útjába, teszik akaratlanul a nácik fajüldöző ideológiájának kiszolgálójává, s juttatják el a tragikus végkifejlethez. Mindezt Halder személyes kapcsolatainak, elsősorban zsidó pszichológus barátjához, Maurice-hoz való viszonyának változásán keresztül látjuk az ismert történelmi tablóval a háttérben.
A Maurice-t alakító Isaacs (aki Lucius Malfloyként ismert a Harry Potter-szériából) elmondta: a kort tanulmányozva megdöbbentő volt számára a felfedezés, hogy a német zsidók mennyire asszimilálódtak. "Életszerű karakter" - magyarázta, hogy miért szerette a szerepet hozzátéve, hogy azért is érdekes volt, mert Maurice cseppet sem áldozat-típus, büszke német identitására, "nagy kanállal habzsolja az életet, nőzik."
"Ez a történet két átlagemberről szól, átlagemberekről, akiket elsöpörnek a történelmi viharok" - foglalata össze a C.P. Taylor először 1981-ben bemutatott Good című színműve nyomán készült film történetét.
Miriam Segal elmondta, hogy kifejezetten Európán kívüli rendezőre akarta bízni a munkát, és ezért esett a választása a széles látókörű és szakmai tapasztalatokkal is felvértezett brazil Vincente Amorimra.
Segal hangsúlyozta, hogy mekkora szerepe volt a filmeseket támogató gazdasági környezetnek abban, hogy végül itt forgatták Goodot, és ezért a következő produkcióját szintén Magyarországon szeretné elkészíteni.
Mortensen, aki két órás késéssel, a Szakács Györgyi jelmeztervező (Napfény íze) által készített piros-kék csíkos zakóban futott be Miriam Segal producer társaságában, kiemelte, hogy gyönyörű helyszíneken forgott a film Magyarországon, és hálásan emlékezett meg a családias, ugyanakkor professzionális magyar stábról.
A színész fiatalos megjelenését viccesen a csokoládéval és a plasztikai sebészek csodáival magyarázta, majd komolyra fordítva a szót, azt mondta, a genetikai örökségen kívül feltehetően a játék, a színészet az, ami megőrzi életerejét.
A sajtóértekezlet után a színészek és a producerek a Puskin moziban megrendezett esti díszbemutatóra indultak.
További írások a rovatból
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon
Matthäus Wörle Ahol régen aludtunk és Miklós Ádám Mélypont érzés című dokumentumfimje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Más művészeti ágakról
Megjelent a szerző emlékiratainak folytatása, A másik egy