art&design
2008. 12. 07.
Nyerő árak a Képcsarnok árverésén
Még mindig eredményes a Képcsarnok árstratégiája, mértéktartó, sőt kimondottan alacsony kikiáltási áraival. Noha ezek már túllépték a néhány ezres határt, de még mindig jóval százezer forint alatt maradtak a szombati, karácsonyi árverésen.
A Millennium Centerben olyan sok gyűjtő, érdeklődő gyűlt össze, hogy még a földre, lépcsőkre is letelepedtek.
Mivel sokan akartak vásárolni, szinte minden tételért élénk licitverseny folyt, sok volt a százezer forint feletti leütés, és csak mutatóba maradt vissza néhány festmény, kisplasztika.
Majdnem húszszoros árat, 750 ezer forintot adtak egy Vojnich Erzsébet olajképért. Így a finom színekkel, fényekkel teli enteriőrben ülő Esernyős hölgy lett az est legdrágább képe. Ezt követte Váli Dezső 1981-es, Évszázadok című festménye, ami 650 ezer forintot ért meg valakinek.
Marczell György Beszélgetők című nagyméretű vásznán 1967-es a datálás, amikor a művész már közel járt a 90. évéhez. Alkotása mégis erőteljes, friss, dekoratív, nem csoda, hogy megadták érte a 400 ezer forintot. A másik Marczell festményt, a gazdag koloritú Halak táncát 420 ezer forintért vitték el.
Az egyik legdrágább kortárs festő a magyar műkereskedelemben Nádler István. A mester 1986-1988 között készült Bordeaux I. óriás méretű vásznát sokan szerették volna hazavinni, ára végül 460 ezer forint lett.
Demény Miklóstól egy 1967-es és egy 1977-es konstruktív jegyeket viselő csendéletért 60, illetve 50 ezer forintról lehetett licitálni. A gyűjtők 400, illetve 300 ezer forintig küzdöttek értük.
Földi Péter 1988-as Madarak sorozatának IX. darabja 400 ezer forintért cserélt gazdát. Gerzson Pál, konstruktív festménye, a Fiatal forradalmár 90 ezer forintról indult és 320 ezer forintnál állt meg. Óvári László három geometrikus kompozíciója is elkelt: a Kábelszerelőkért 320 ezer forinton koppant a kalapács, míg a másik két akril festményért 110, illetve 70 ezer forintot adtak. Orosz Gellért színkörök és csíkok kromatikus modulációival operáló két kompozíciója 300, illetve 240 ezer forinton ért célba.
A kisplasztikák közül Antal Károly két bronz szarvas figurája vitte a prímet, 220, illetve 150 ezer forintos leütéssel. Bokros Birmann Dezső ismert, 1942-es József Attila mellszobra 150 ezer forintért kelt el. Radnóti Miklós szoborportréját, Borbás Tibor művét, hatszoros áron, 45 ezer forintért vitték el. Csúcs Ferenc bronz nőalakját 130, két plakettjét 24, illetve 30 ezer forintért vették meg. Pátzay Pál plakettje 150 ezer, míg Varga Imre Czóbel emlékplakettje 50 ezer forintot ért el, és Ferenczy Béni mázas terrakotta szobra is felment 100 ezer forintig.
Mivel sokan akartak vásárolni, szinte minden tételért élénk licitverseny folyt, sok volt a százezer forint feletti leütés, és csak mutatóba maradt vissza néhány festmény, kisplasztika.
Majdnem húszszoros árat, 750 ezer forintot adtak egy Vojnich Erzsébet olajképért. Így a finom színekkel, fényekkel teli enteriőrben ülő Esernyős hölgy lett az est legdrágább képe. Ezt követte Váli Dezső 1981-es, Évszázadok című festménye, ami 650 ezer forintot ért meg valakinek.
Marczell György Beszélgetők című nagyméretű vásznán 1967-es a datálás, amikor a művész már közel járt a 90. évéhez. Alkotása mégis erőteljes, friss, dekoratív, nem csoda, hogy megadták érte a 400 ezer forintot. A másik Marczell festményt, a gazdag koloritú Halak táncát 420 ezer forintért vitték el.
Az egyik legdrágább kortárs festő a magyar műkereskedelemben Nádler István. A mester 1986-1988 között készült Bordeaux I. óriás méretű vásznát sokan szerették volna hazavinni, ára végül 460 ezer forint lett.
Demény Miklóstól egy 1967-es és egy 1977-es konstruktív jegyeket viselő csendéletért 60, illetve 50 ezer forintról lehetett licitálni. A gyűjtők 400, illetve 300 ezer forintig küzdöttek értük.
Földi Péter 1988-as Madarak sorozatának IX. darabja 400 ezer forintért cserélt gazdát. Gerzson Pál, konstruktív festménye, a Fiatal forradalmár 90 ezer forintról indult és 320 ezer forintnál állt meg. Óvári László három geometrikus kompozíciója is elkelt: a Kábelszerelőkért 320 ezer forinton koppant a kalapács, míg a másik két akril festményért 110, illetve 70 ezer forintot adtak. Orosz Gellért színkörök és csíkok kromatikus modulációival operáló két kompozíciója 300, illetve 240 ezer forinton ért célba.
A kisplasztikák közül Antal Károly két bronz szarvas figurája vitte a prímet, 220, illetve 150 ezer forintos leütéssel. Bokros Birmann Dezső ismert, 1942-es József Attila mellszobra 150 ezer forintért kelt el. Radnóti Miklós szoborportréját, Borbás Tibor művét, hatszoros áron, 45 ezer forintért vitték el. Csúcs Ferenc bronz nőalakját 130, két plakettjét 24, illetve 30 ezer forintért vették meg. Pátzay Pál plakettje 150 ezer, míg Varga Imre Czóbel emlékplakettje 50 ezer forintot ért el, és Ferenczy Béni mázas terrakotta szobra is felment 100 ezer forintig.
További írások a rovatból
Az anyag mélyén című csoportos kiállításról
Más művészeti ágakról
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról