bezár
 

film

2014. 03. 04.
Bond és a bakik – (Át)vágó Filmklub
2014. március 8. 19h, Jam Táncműhely, 1132 Budapest, Csanády utca 7.
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Rendhagyó, új formátumú mozis vetélkedő zajlik majd 2014. március 8-án, szombaton este 7-től fél 9-ig a Jam Táncműhelyben: a 007-filmek újraértelmezése a bakikon keresztül.
Filmtörténeti előadás és izgalmas, interaktív játék egyszerre – március 8-án a Jam Táncműhelyben egy Magyarországon teljesen újnak számító filmes programmal találkozhatnak az érdeklődők. Az (Át)vágó házigazdája Hubai Gergely, a Bond-filmek világszinten publikáló szakértője, az ELTE Filmtudományi Tanszékének egykori vendégelőadója, aki filmrészleteket vetít le a résztvevőknek. A feladat: megtalálni azt az apróságot, ami nem teljesen passzol a képbe.

A játékban bárki részt vehet. Mindenki egyenlő esélyekkel indul, a filmek ismerete nem feltétel.

A különböző köröket az adott filmekhez kapcsolódó mini-bemutatók szakítják meg, melyek további segítséget adnak az újszerű filmes látásmód elsajátításához. 

Időpont:
2014. március 8. 19h

Helyszín:
Jam Táncműhely
1132 Budapest, Csanády utca 7.

Belépő:
1000 Ft

Gyémántok az örökkévalóságnak


Hubai Gergely a programról:

"Az (Át)vágó előadás egy interaktív játék és filmtörténeti előadás egyszerre. A nézőknek rövid filmrészletekben kell észrevenniük a hibákat, az apró pontatlanságokat, tökéletlenségeket. A formátum előnye, hogy egyenlő esélyekkel lehet játszani függetlenül attól, hogy az ember mennyire jártas akár a Bond-filmekben, akár a filmművészetben általában. A Magyarországon vadonatúj formátum további előnye hogy bármennyien játszhatják egyszerre. Lehet csapatban gondolkozni, de egyénileg is dolgozni a sikerért, vagy csupán megfigyelőként élvezni a látványt.

Habár az este a Bond-filmekről szól, mégis van egy központi szereplő, akit sosem látunk a vásznon – Peter Hunt. Hunt az első hat Bond film mindegyikén dolgozott, előbb vágóként, később másodrendezőként, végül a hatodik filmet (Őfelsége titkosszolgálatában) ő rendezhette. Mivel a film anyagilag nem volt képes versenyezni a korábbi filmekkel, Hunt egy névleges bukás után hagyta ott a sorozatot, ma mégis sok rajongó (különösen az irodalmi Bond rajongói) az ő filmjét tartják a legjobbnak. Az este folyamán Hunt neve számos alkalommal előkerül, hiszen a legtöbb filmes bakiban is benne volt a keze úgy, hogy sokkal komolyabb problémákat javított ki olyan módon, hogy ma már csak ezek az apró tévedések árulkodnak munkájának legérdekesebb momentumairól.

A klasszikus Bond kalandokhoz kapcsolódó nyolc kör között az adott filmek kulcsjeleneteinek titkait mutatom be olyan szempontból, hogy a vágó hogyan tudja teljesen átalakítani a jelenetet a meglévő anyag kreatív újraértelmezésével. A közönségnek természetesen itt is érdemes figyelnie az árulkodó jelekre, amik felfedik a titkot, hogy vajon mi történt eredetileg és miképp lett ez átalakítva a film végső változatában. Egy olyan kaliberű vágó, mint Peter Hunt komplett embereket volt képes eltüntetni a cselekményből, máskor alapjaiban írta át a forgatókönyvet a jelenetek eltérő sorba helyezésével. Turpisságait csak azok vehetik észre, akik vagy nagyon elmélyültek a témában, vagy szakértő vezetővel vesznek részt egy ilyen túrán.

Talán a leghíresebb Bond-baki a Gyémántok az örökkévalóságnak egyik jelenetéhez kapcsolható. Ebben egy Ford Mustang a jobb oldali kerekein hajt be egy sikátorba, de a baloldali kerekein érkezik ki. A hiba oka, hogy a kaszkadőr mutatvány két felét több hónap különbséggel vették fel és a kijövetelt rögzítő francia csapat nem figyelt oda, hogy a már elkészült felvételen melyik kerekein hajtott be a kocsi. Ez a nagyon közismert baki természetesen csak "versenyen" kívül jelenik meg az este folyamán."

Leadben szereplő kép: Őfelsége titkosszolgálatában.
 

prae.hu

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Luke Korem és Simon Verhoeven Milli Vanilli – Az évszázad botránya című filmjeiről
Csáki László: Kék Pelikan

Más művészeti ágakról

[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés