bezár
 

zene

2014. 03. 01.
Harcsa Veronika és a Liszt Ferenc Kamarazenekar közös koncertje
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Különleges koncertet ad a Liszt Ferenc Kamarazenekar március 9-én a Budapest Music Centerben (BMC). Az est közreműködője a tehetséges, sokoldalú énekesnő, Harcsa Veronika.

prae.hu

A koncert Sztravinszkij D-dúr Concertójával indul, majd Harcsa Veronika Gershwin-dalokat ad elő: elhangzik a Do It Again, a Someone to Watch Over Me, a Bidin' My Time, az Embraceable You, a Summertime és az It Ain't Necessarily So. A műsorban szerepel Gershwin Lullaby-ának vonószenekari átirata is - tájékoztatta a BMC az MTI-t.

Az est második felében a Liszt Ferenc Kamarazenekar Dvorák két művéből játszik: a Nocturne-ből az Opus 40-et adja elő, végül az E-dúr szerenád hangzik el vonószenekarra.

A Liszt Ferenc Kamarazenekar 1963-ban alakult a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola végzős növendékeiből. Fél évszázados működése során nemzetközi hírnévre tett szert, több mint ötven országban adott koncertet, fellépett a New York-i Carnegie Hallban, a tokiói Suntory Hallban, a Sydneyi Operaházban, a párizsi Théatre de la Ville-ben és az amszterdami Concertgebouw-ban is. A tavalyi jubileumi évadban világszerte 89 koncertet adott az együttes, amely Dél-Amerikába is eljutott. A zenekar művészeti vezetője az alapító muzsikusok egyike, Rolla János. A Liszt Ferenc Kamarazenekar legutóbbi CD-je 2013 végén jelent meg Emlékút címmel.

Harcsa Veronika napjaink egyik legsokoldalúbb énekesnője, aki elsősorban a dzsessz és a pop területén alkot, de zenésített meg verseket is. Első lemeze 2005-ben jelent meg Speak Low címmel, amely vezette a legnagyobb japán lemezbolthálózat, a Tower Records vokális dzsessz eladási listáját. Zenei fesztiválok résztvevőjeként már húsz országban fellépett. Számos formációban vett részt, ezek közé tartozik a Harcsa Veronika Quartet, a Bin-Jip, az Erik Sumo Band, tavaly ősszel Gyémánt Bálint gitárossal készített közös albumot Lifelover címmel. Júniusban zárul mesterképzése a Brüsszeli Királyi Konzervatórium dzsessz tanszakán.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
Beszélgetés Karosi Júlia jazz-énekessel
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés