bezár
 

zene

2014. 02. 20.
Ken Laszlo Budapesten lép fel
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A nyolcvanas években rendkívül népszerű italo disco és eurobeat stílus egyik legnagyobb sztárja, az olasz Ken Laszlo lép fel március 21-én a fővárosi Nyugati téri Re-Mix Retro Discóban.

prae.hu

A koncert keretében Ken Laszlo élőben énekli el nagy slágereit. A jegyvásárlók a belépő mellé az előadó most megjelenő válogatás CD-jét is megkapják - olvasható a www.retrobulik.hu-n.
    
Az idén már 60 éves Ken Laszlo Gianni Coraini néven született Mantovában, művésznevének második tagját Kertész Mihály Casablanca című legendás filmje egyik főhősétől, Victor Lászlótól kölcsönözte.
    
Karrierje a nyolcvanas években, a diszkókorszak hódító útjával kezdődött, első kislemezével, a Hey Hey Guy-jal 1984-ben azonnal berobbant a köztudatba, és nemcsak a táncos szórakozóhelyek, hanem a rádiós szerkesztők egyik kedvencévé is vált; Magyarországon is ismert lett.
    
1985-ben Tonight című dala lett sláger, egy évvel később a Don't Cry, majd 1987-ben a 12345678-tel hódította meg a diszkóklubokat. Az italo disco népszerűségének csökkenésével a kilencvenes évektől kevesebbet lehetett hallani róla, ám manapság is rendszeresen énekel Európa-szerte retróbulikban, néhány évvel ezelőtt például Moszkvában lépett fel nagy közönség előtt.
   
Három stúdióalbuma jelent meg, jó néhány éven át különböző szerzői álneveken (Dj NRG, Ric Fellini, Spencer, Ricky Maltese, Alvin, Rocky Custer) jelentetett meg felvételeket, mivel a Ken Laszlo név használatának joga egy ideig egy lemezkiadó birtokában volt.

 
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika az Orfeo ed Euridice új felvételéről
Platon Karataev: Napkötöző – négy szám
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023
A Pécsi Jazz Napok négy koncertjéről

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés