art&design
2014. 02. 07.
Először vásárolt amerikai alkotást a londoni National Gallery
Első alkalommal vásárolt amerikai művésztől származó festményt a londoni National Gallery.
George Bellows amerikai realista festőművész 1912-es, Men of the Docks című képe egy csapatnyi munkást ábrázol, akik a brooklyni vízparton álldogálnak. A múzeum 15,6 millió fontért (5,8 milliárd forint) vásárolta meg az alkotást, amely korábban a virginiai Randolph College tulajdonában volt - adta hírül a BBC News.
A festmény megvásárlása jelentős irányváltást jelent a galéria műgyűjtő-politikájában, amely korábban a reneszánszkor és az 1900 közötti időszak európai művészeinek festményeire korlátozódott. A mindössze 42 éves korában, vakbélgyulladás következtében elhunyt Bellows a 20. századba belépő New York dolgos hétköznapjainak nehézségeit örökítette meg alkotásain.
A londoni képtár jelenleg olyan amerikai származású európai művészek munkáit őrzi gyűjteményében, mint Copley és Whistler, valamint egy kisebb jelentőségű és csak ritkán kiállított amerikai festmény, George Inness The Delaware Water Gap című műve is a birtokában van. Utóbbit 1939-ben a Tate Galleryre hagyományozta egy férfi és 1956-ban került át a National Gallerybe.
Bellows volt a témája a galéria egyik 2011-es kiállításának, míg a Royal Academy of Arts tavaly retrospektív tárlatot szentelt az amerikai művésznek. A Men of the Docks című festmény, amely a New York-i vízparton egy hideg napon összegyűlt munkásokat megörökítő sorozat utolsó darabja, többek közt Monet- és Pissarro-alkotások társaságában fog lógni a múzeum falán.
A festmény megvásárlása a Randolph College és a londoni galéria között megszületett partneri viszony kezdetét jelöli. A képet elsősorban abból a pénzből vásárolta meg a múzeum, amelyet a 2003-ban elhunyt ifjabb John Paul Getty dúsgazdag amerikai származású brit emberbarát és könyvgyűjtő által létrehozott alapítványtól kapott. Ez a festmény az első köztulajdonban lévő Bellows-alkotás Nagy-Britanniában.
A festmény megvásárlása jelentős irányváltást jelent a galéria műgyűjtő-politikájában, amely korábban a reneszánszkor és az 1900 közötti időszak európai művészeinek festményeire korlátozódott. A mindössze 42 éves korában, vakbélgyulladás következtében elhunyt Bellows a 20. századba belépő New York dolgos hétköznapjainak nehézségeit örökítette meg alkotásain.
A londoni képtár jelenleg olyan amerikai származású európai művészek munkáit őrzi gyűjteményében, mint Copley és Whistler, valamint egy kisebb jelentőségű és csak ritkán kiállított amerikai festmény, George Inness The Delaware Water Gap című műve is a birtokában van. Utóbbit 1939-ben a Tate Galleryre hagyományozta egy férfi és 1956-ban került át a National Gallerybe.
Bellows volt a témája a galéria egyik 2011-es kiállításának, míg a Royal Academy of Arts tavaly retrospektív tárlatot szentelt az amerikai művésznek. A Men of the Docks című festmény, amely a New York-i vízparton egy hideg napon összegyűlt munkásokat megörökítő sorozat utolsó darabja, többek közt Monet- és Pissarro-alkotások társaságában fog lógni a múzeum falán.
A festmény megvásárlása a Randolph College és a londoni galéria között megszületett partneri viszony kezdetét jelöli. A képet elsősorban abból a pénzből vásárolta meg a múzeum, amelyet a 2003-ban elhunyt ifjabb John Paul Getty dúsgazdag amerikai származású brit emberbarát és könyvgyűjtő által létrehozott alapítványtól kapott. Ez a festmény az első köztulajdonban lévő Bellows-alkotás Nagy-Britanniában.
További írások a rovatból
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
Gondolatok Metzing Eszter The skin sees when the eyes touch című kiállításáról, Inda Galéria / Budapest
Más művészeti ágakról
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról