bezár
 

színház

2014. 01. 31.
Flamand koreográfus társulata lép fel a Trafóban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Wim Vandekeybus flamand koreográfus társulata, az Ultima Vez lép fel a budapesti Trafó - Kortárs Művészetek Házában pénteken és szombaton a What the Body Does Not Remember című előadással.

Szkéné színház

A What the Body Does Not Remember Vandekeybus első koreográfiája, amellyel az 1987-es bemutatót követően berobbant a táncvilág élvonalába. 25 évvel később pedig felújította a legendás előadást - olvasható a Trafó MTI-hez eljuttatott ajánlójában.
    
A darab nemcsak újszerű koreográfiájával, hanem szokatlan zenei világával, illetve a zenei és táncelemek hangsúlyos ütköztetésével vívta ki a szakma elismerését. A darabért Vandekeybus, valamint Thierry De Mey és Peter Vermeersch zeneszerzők megkapták az egyik legrangosabb amerikai táncdíjat, a Bessie-t.
    
A Trafó az idei évben két további olyan előadást is bemutat, amelyek szorosan kapcsolódnak a belga társulathoz, ezzel lehetőséget biztosítva arra, hogy a nézők képet alkothassanak egy alkotói életútról.
    
A mostani vendégszereplés után az Ultima Vez májusban a booty Looting című, 2012-ben készített előadásával tér vissza a budapesti közönség elé. A darab a fénykép, illetve a fényképezés színpadra emelésével az emlékezet mechanizmusát vizsgálja, a valódiság, a valóság kérdéseit járja körül. A mű magyar vonatkozása, hogy Vandekeybus asszisztensként bevonta az alkotó folyamatba a társulat egyik táncosát, Mészáros Mátét.
    
Az Ultima Vez és Vandekeybus 2006-ban létrehoztak egy programsorozatot Ulti'mates néven, melynek keretében a társulathoz kapcsolódó koreográfusok munkáit támogatják anyagilag, a menedzsment és a forgalmazás szintjén is. Mészáros Máté ezt a lehetőséget megragadva - a Trafó partnerségével - általa kiválasztott magyar táncosokkal készít majd Budapesten egy előadást.

 
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

avagy A spacio-temporalitás liminalitásának reprezentációja David Greig Prudenciájának Kovács D. Dániel által teremtett színpadi víziójában...
színház

Az ÖrkényKÖZ 1,5 ezrelék bemutatójáról
Bűn és bűnhődés az Örkény Színházban
Karácsonyozzatok velünk, vagy ússzatok haza az Örkény Stúdióban

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Platon Karataev: Napkötöző
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés