zene
2008. 11. 15.
Betiltják a playbacket Kínában
Szigorú büntetésre számíthatnak Kínában azok az énekesek és zenészek, akik az "élő" előadásokon tátogással vagy a hangszeres játék tettetésével csapják be a közönséget.
A kínai Kulturális Minisztérium januártól életbelépő szigorításának véglegesítéséhez a hónap végéig várják a szakma és a közönség javaslatait - közölte a minisztérium egyik tisztségviselője.
Szun Csiu-hszia (Sun Qiuxia) szerint a profitorientált művészeknek - az eddigi széles körben elterjedt gyakorlattal ellentétben - tátogással vagy a hangszeres játék mímelésével nem szabad becsapniuk a közönséget.
Azt a személyt vagy szervezetet, akit, vagy amelyet egy kétéves ciklus során legalább kétszer "tettetésen" érnek, a működési engedély bevonására számíthat.
Kínában a playback a nyolcvanas évek elejétől az "élő" tévé- és gálaműsorok térhódításával vált megszokottá.
A 80-as évek végén befutott kínai popsztár, Cseng Csün (Zheng Jun) az egyik sanghaji helyi lapnak elmondta, hogy manapság az élő műsorokban a sztárok kevesebb mint 20 százaléka énekel a saját hangján.
"Egyszer egy gálaműsorban találkoztam egy jó nevű énekessel, aki a saját dalát sem ismerte fel, mert már olyan régen nem ő énekelte" - mondta Cseng.
A Kulturális Minisztérium a tátogás elleni szabályzatában azt is kiköti, hogy a jótékonysági rendezvényeken részt vevő kínai előadók az ilyen fellépések után nem kaphatnak tiszteletdíjat.
A szabályozás szövege szerint a költségek levonása után megmaradó összes bevételt a felajánlásban megnevezett célra kell fordítani. A szervezeteknek és egyéni előadóknak, a jótékonysági események után 10 napon belül kell nyilatkozniuk a költségeikről és bevételeikről.
További változást jelent a hongkongi és a makaói műsorszervezőknek, hogy januártól kezdve egyedüli befektetőként is szervezhetnek koncerteket a kínai szárazföld területén. Korábban a Kína különleges igazgatású területeiről érkezett cégeket kínai szórakoztatóipari partnerekkel való együttműködésre kötelezték.
Szun Csiu-hszia (Sun Qiuxia) szerint a profitorientált művészeknek - az eddigi széles körben elterjedt gyakorlattal ellentétben - tátogással vagy a hangszeres játék mímelésével nem szabad becsapniuk a közönséget.
Azt a személyt vagy szervezetet, akit, vagy amelyet egy kétéves ciklus során legalább kétszer "tettetésen" érnek, a működési engedély bevonására számíthat.
Kínában a playback a nyolcvanas évek elejétől az "élő" tévé- és gálaműsorok térhódításával vált megszokottá.
A 80-as évek végén befutott kínai popsztár, Cseng Csün (Zheng Jun) az egyik sanghaji helyi lapnak elmondta, hogy manapság az élő műsorokban a sztárok kevesebb mint 20 százaléka énekel a saját hangján.
"Egyszer egy gálaműsorban találkoztam egy jó nevű énekessel, aki a saját dalát sem ismerte fel, mert már olyan régen nem ő énekelte" - mondta Cseng.
A Kulturális Minisztérium a tátogás elleni szabályzatában azt is kiköti, hogy a jótékonysági rendezvényeken részt vevő kínai előadók az ilyen fellépések után nem kaphatnak tiszteletdíjat.
A szabályozás szövege szerint a költségek levonása után megmaradó összes bevételt a felajánlásban megnevezett célra kell fordítani. A szervezeteknek és egyéni előadóknak, a jótékonysági események után 10 napon belül kell nyilatkozniuk a költségeikről és bevételeikről.
További változást jelent a hongkongi és a makaói műsorszervezőknek, hogy januártól kezdve egyedüli befektetőként is szervezhetnek koncerteket a kínai szárazföld területén. Korábban a Kína különleges igazgatású területeiről érkezett cégeket kínai szórakoztatóipari partnerekkel való együttműködésre kötelezték.
További írások a rovatból
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről
Más művészeti ágakról
Tudósítás a „Szaporodnak a jelek” című Esterházy-konferencia második napjáról
Tudósítás a "Szaporodnak a jelek" című Esterházy-konferencia első napjáról