építészet
2013. 12. 31.
Turistacsalogató kampányt indít a cseh Pilsen, Európa jövőbeni kulturális fővárosa
Kokes János, az MTI tudósítója jelenti:
Széleskörű turistacsalogató kampányt indít Európa-szerte a nyugat-csehországi Pilsen (Plzen), amely 2015-ben a kontinens kulturális fővárosa lesz.
A Plzen 2015 nevet viselő társaság erre a célra 17 millió koronát – mintegy 200 millió forint – kapott a városi tanácstól.
"Pilsen külföldi bemutatása alapvető fontosságú. Rendezvényeinkre ugyanis több százezer külföldi látogatót kell odacsábítanunk" – nyilatkozta Jirí Suchánek a társaság igazgatója újságíróknak.
"Eddigi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az európai kulturális főváros cím jelentős mértékben befolyásolja a helyi idegenforgalmat. Az adott évben átlagban tíz százalékkal emelkedett a városba látogató külföldi turisták száma, s nagyobb az érdeklődés a következő években is" – állítja Jirí Sulzenko, programigazgató.
A Pilsent népszerűsítő turistacsalogató rendezvények nagyon sokfélék. A nyugat-csehországi város karácsony előtt elsőként a bajorországi Münchenben mutatkozott be, a következő hónapokban Lettország, Svédország, Ausztria és Belgium következik.
"A világban működő Cseh Centrumokat (kulturális intézetek) is megszólítottuk, s mindegyikük betervezett már legalább egy városbemutatót. Jelen leszünk a fontos nemzetközi idegenforgalmi vásárokon is Nürnbergben, Utrechtben, Berlinben, Stuttgartban, Bécsben, Linzben és Londonban" – fejtette ki Sulzenko. "Nem marad ki Brüsszel sem, ahol egy nagyszabású cseh utcabált szervezünk" – tette hozzá.
Európai körútra készül a speciálisan a város népszerűsítésére megtervezett autóbusz is, amelyen cseh fiatalok fogják bemutatni Pilsent.
"Az emberek nagyon széles körét kell megszólítanunk, ezért külföldi cégekkel is kapcsolatba léptünk és közös akciókat tervezünk" – mutatott rá Suchánek.
"Kultúrvonat" elnevezéssel különleges vasúti szerelvény tesz meg egy-két utat jövőre Pilsen és Bécs, illetve Pilsen és Regensburg között.
"Pilsen külföldi bemutatása alapvető fontosságú. Rendezvényeinkre ugyanis több százezer külföldi látogatót kell odacsábítanunk" – nyilatkozta Jirí Suchánek a társaság igazgatója újságíróknak.
"Eddigi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az európai kulturális főváros cím jelentős mértékben befolyásolja a helyi idegenforgalmat. Az adott évben átlagban tíz százalékkal emelkedett a városba látogató külföldi turisták száma, s nagyobb az érdeklődés a következő években is" – állítja Jirí Sulzenko, programigazgató.
A Pilsent népszerűsítő turistacsalogató rendezvények nagyon sokfélék. A nyugat-csehországi város karácsony előtt elsőként a bajorországi Münchenben mutatkozott be, a következő hónapokban Lettország, Svédország, Ausztria és Belgium következik.
"A világban működő Cseh Centrumokat (kulturális intézetek) is megszólítottuk, s mindegyikük betervezett már legalább egy városbemutatót. Jelen leszünk a fontos nemzetközi idegenforgalmi vásárokon is Nürnbergben, Utrechtben, Berlinben, Stuttgartban, Bécsben, Linzben és Londonban" – fejtette ki Sulzenko. "Nem marad ki Brüsszel sem, ahol egy nagyszabású cseh utcabált szervezünk" – tette hozzá.
Európai körútra készül a speciálisan a város népszerűsítésére megtervezett autóbusz is, amelyen cseh fiatalok fogják bemutatni Pilsent.
"Az emberek nagyon széles körét kell megszólítanunk, ezért külföldi cégekkel is kapcsolatba léptünk és közös akciókat tervezünk" – mutatott rá Suchánek.
"Kultúrvonat" elnevezéssel különleges vasúti szerelvény tesz meg egy-két utat jövőre Pilsen és Bécs, illetve Pilsen és Regensburg között.
További írások a rovatból
Hiány és emlékezet című Breuer Marcell emlékkiállítás Pécsett
Cserépváraljai templomfelújítás és Micélium tudásköz-pont nyerte az idei Média Építészeti Díját
Beszámoló a 18. Velencei Építészeti Biennáléról