bezár
 

art&design

2013. 12. 19.
Kiállítás a Budapesten 80 éve közlekedő trolikról
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Kiállítás nyílt a Budapesten 80 éve közlekedő trolikról a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban szerdán. .

prae.hu

A főváros első trolivonalát 1933 december 16-án adták át. A 2,7 kilométeres pályát az óbudai villamos meghosszabbítása helyett építették ki a Vörösvári úttól az óbudai temetőig. A vonalat 1944. szeptember 21-én szüntették meg, miután Budapest ostromában a felsővezetékek és a vezetéktartó oszlopok nagy része megsemmisült, a nagy anyaghiány miatt pedig a helyreállítás nem jöhetett szóba.
    
Krámli Mihály, a közlekedési múzeum főigazgatója a kiállítás megnyitóján felidézte, hogy az első, még a történelmi Magyarország területén található trolivonalat 1904-ben indították be Poporád és Ótátrafüred között, majd a 30-as években a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Vállalat (BSzKRT) szerződésben vállalta, hogy öt új villamosvonalat épít Óbudán, de a Vörösvári út és az óbudai temető között a várható alacsony kihasználtság miatt sín nélküli villamos autóbuszvonal épült meg.
    
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt hangsúlyozta: amellett, hogy büszkék a fővárosi troliközlekedés múltjára, a jövőre is nagy hangsúlyt fektetnek. Ezt támasztja alá egyebek mellett az új trolibuszok beszerzése is uniós források segítségével, valamint a hálózat kisebb bővítésének tervei is.
    
Jelezte ugyanakkor, hogy az elektromos buszok elterjedésével és a technika fejlődésével a hálózat bővítése a közeljövőben nem lesz gazdaságos, ugyanakkor a meglévő vonalak beszüntetése és buszokkal való kiváltása sem lenne az.
    
Szedlmayer László, a BKV megbízott autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese azt mondta, 39 hónap kivételével 80 éve folyamatosan van troliüzem Budapesten, ahol európai szinten is jelentős, majdnem száz kilométeres hálózat van és 150 troli közlekedik ezeken a vonalakon.
    
A múzeum előtt vasárnapig a látogatók trolibuszokat is megtekinthetnek, köztük a nemrég kivont ZIU-9-es modellt, valamint az első Ikarus trolit és az első IK260-as prototípust is.

 
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról
art&design

Eperjesi Ágnes és Várnagy Tibor: TAVATE: lebegés című tárlata az acb Galériában

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
Renaud-Delage: Gru 4
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Bemutatták Sárkány Tímea első, Boszorkányok nyara című verseskötetét


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés