bezár
 

art&design

2013. 11. 30.
Kiemelt kormányzati cél a nemzeti kreatívipar támogatása
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Soha nem jutott még a mostanihoz hasonló mennyiségű kormányzati forrás és figyelem a nemzeti kreatívipar támogatására - hangsúlyozta a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára szombaton Budapesten.

prae.hu

Balatoni Monika elmondta: a designtól a divattervezésig számos ágazatot összefogó kreatívipar a magyar gazdaság húzóágazatává válhat.

Ennek érdekében többek között kreatív innovációs és tudáspark épül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen csaknem 11 milliárd forintból két ütemben 2017-re. A nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás célja, hogy az intézmény Európa egyik vezető kreatívipari műhelye és kutatási-fejlesztési központja lehessen - közölte.

Idén újra felállt a minisztériumok közötti koordinációs tevékenységet végző Országmárka Tanács, amely az egységes országmárka kialakításához és az országkép formáláshoz szükséges szakmai előkészítő, javaslattevő és véleményező fórumként működik, tagjai sorában többek között a Balassi Intézet, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal és a Magyar Turizmus Zrt. vezetőivel.

Kiemelt kormányzati háttérintézménnyé válik 2014. január 1-jétől a Design Terminál Nemzeti Kreatívipari Központ, amely többek között a 2011-ben indult, immár regionális jelentőségű rendezvénnyé fejlődött Gombold újra! öltözéktervezői pályázat szervezéséért felelős.

Balatoni Monika beszámolója szerint az állam egyéb eszközökkel is segíti a feltörekvő magyar alkotók és műhelyek megmutatkozását a nemzetközi porondon: idén például a Széchenyi Tőkealapban történt tulajdonrész-vásárlása után két fiatal magyar divattervező, Vágó Réka és Abodi Dóra üzleti partnerévé is vált.

Az államtitkár emlékeztetett: "a magyar zene Szilícium-völgye", a nemrég megújult Zeneakadémia első saját bemutatójához, a Varázsfuvola színpadra állításához a sajtótájékoztatónak otthont adó Maison Marquise divatszalon művészeti vezetője, Tóth Bori tervezi a jelmezeket.

Tóth Bori elmondása szerint rengeteg tehetséges fiatal alkotó végez a művészeti egyetemeken, és az ország érdeke az, hogy ne külföldi cégeknél találják meg a boldogulásukat; ebben sokat segíthetnek a kormány kreatívipart támogató kezdeményezései. A divattervező közölte: a Maison Marquise már a külföldi terjeszkedést vette célba, jelenleg az orosz piacon szeretnék megvetni a lábukat.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

A Present Eye Looking to the Past című kiállításról
art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról
Kelemen Kinga kiállításának megnyitóbeszéde
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés