art&design
2013. 11. 09.
Bács Emese kiállítása az Ericsson Galériában
Bács Emese festőművész idén készült kollázsai mellett néhány kisplasztikája lesz látható azon a kiállításon, amely szerdán nyílik az Ericsson Galériában Budapesten.
A január 17-ig nyitva tartó tárlat a város témája köré épül. A folyamatosan kísérletező művész főként utcarészleteket - például aluljárót vagy trafikot - ábrázoló képeire mindenféle anyagokat, köztük fonalat, fadarabokat, újságfotókat vagy műanyaghálót applikál - közölte a galéria az MTI-vel.
A tárlaton idén készült munkáit, köztük az Ablakunkból a Gyöngyösi utca, az Aluljáró ősszel és a Trafikos önarckép című alkotásokat mutatja be.
A tájékozató szerint a művész többrétegű festészetre törekszik. Tavaly kezdte el hálóval bevonni képeit, amelyeket továbbfest, majd rájuk építve növeli a tér hatását. Munkáit mint színházi díszletet komponálja meg. Az ábrázolt városrészleteket véletlenszerűen választja ki, a hétköznapi, rutinszerű utazások alatt vázlatokat készít vagy az újságokban látott képeket dolgozza át egyfajta háttérrészletként.
Hatással vannak rá az olasz metafizikus festők színpadszerű kompozíciói, valamint Francis Bacon mozgásban lévő alakjai. A festményreliefek mellett szobrokat és képgrafikai lapokat is készít.
Az Ericsson Galéria 1992-ben azzal a céllal kezdte el működését, hogy lehetőséget adjon a fiatal tehetséges művészek innovatív, a 21. század problémáira nyitott alkotásainak bemutatására - olvasható az összegzésben.
Bács Emese 1994 és 1996 között a Brassói Művészeti Líceumban tanult, 2004-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán, ahol Maurer Dóra és Gaál József volt a mestere. Több kiállítása volt Budapesten és vidéken, képezte magát Milánóban Erasmus-ösztöndíjjal, Ludwig-ösztöndíjjal Spanyolországban és Marokkóban is dolgozott. 2004-ben kiérdemelte a Barcsay-díjat, amelyet tehetséges pályakezdő festőművészeknek ítél oda a Kossuth-díjas festő emlékére létrehozott Barcsay Jenő Alapítvány.
A tárlaton idén készült munkáit, köztük az Ablakunkból a Gyöngyösi utca, az Aluljáró ősszel és a Trafikos önarckép című alkotásokat mutatja be.
A tájékozató szerint a művész többrétegű festészetre törekszik. Tavaly kezdte el hálóval bevonni képeit, amelyeket továbbfest, majd rájuk építve növeli a tér hatását. Munkáit mint színházi díszletet komponálja meg. Az ábrázolt városrészleteket véletlenszerűen választja ki, a hétköznapi, rutinszerű utazások alatt vázlatokat készít vagy az újságokban látott képeket dolgozza át egyfajta háttérrészletként.
Hatással vannak rá az olasz metafizikus festők színpadszerű kompozíciói, valamint Francis Bacon mozgásban lévő alakjai. A festményreliefek mellett szobrokat és képgrafikai lapokat is készít.
Az Ericsson Galéria 1992-ben azzal a céllal kezdte el működését, hogy lehetőséget adjon a fiatal tehetséges művészek innovatív, a 21. század problémáira nyitott alkotásainak bemutatására - olvasható az összegzésben.
Bács Emese 1994 és 1996 között a Brassói Művészeti Líceumban tanult, 2004-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán, ahol Maurer Dóra és Gaál József volt a mestere. Több kiállítása volt Budapesten és vidéken, képezte magát Milánóban Erasmus-ösztöndíjjal, Ludwig-ösztöndíjjal Spanyolországban és Marokkóban is dolgozott. 2004-ben kiérdemelte a Barcsay-díjat, amelyet tehetséges pályakezdő festőművészeknek ítél oda a Kossuth-díjas festő emlékére létrehozott Barcsay Jenő Alapítvány.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról