art&design
2008. 11. 08.
"Galambtalálkozó" Hódmezővásárhelyen a Picasso-tárlat tiszteletére
Az Alföldi Galériában látható, Picasso Vásárhelyen című tárlat tiszteletére "galambtalálkozót" tartanak szombaton; a november végéig nyitva tartó kiállításhoz kapcsolódó rendezvényen több formában is megidézik a spanyol mester kedvelt állatát és motívumát.
A családi délelőttön élő és rajzlapokon megelevenedő madarakkal is találkozhatnak a látogatók. Az Alföldi Galéria elől a hódmezővásárhelyi Postagalamb Egyesület repteti el majd madarait, összesen csaknem negyven galambot - közölte Elek András, az intézmény munkatársa.
A galambok útnak indítása az ég felé egy ősi felajánlást jelképez: e szerint a reptetésben közreműködő emberek magukénak vallják Isten, a lélek, a béke, és szabadság értékeit. Ezekről a gondolatokról, illetve a postagalambsportról is hallhatnak történeteket az érdeklődők szombaton délelőtt Kovács Mihálytól, az egyesület elnökétől.
A galambbal való kapcsolat végigkíséri az emberiség történetét, a mitikus időktől egészen napjainkig. Pablo Picasso rajzos galambjai - melyek közül néhány az Alföldi Galéria kiállításán is megtekinthető - tették a galambmotívumot a béke szimbólumává. 1949-ben lányának, Palomának a születésére rajzolt egy galambot, amit a későbbiekben a béke-világkongresszusok plakátjain használtak emblémaként.
A vásárhelyi Picasso-tárlat egyik legkülönösebb sorsú műve is galambot ábrázol. A szolnoki ócskapiacon bukkant Lukács Csaba művészettörténész a grafikára. A békegalambért néhány ezer forintot adott a műértő férfi, az alkotás azonban akár több százezret is érhet egy-egy gyűjtőnek.
A szombati vásárhelyi galambtalálkozón a gyerekeknek rajzversenyt hirdetnek a szervezők, melyen a megadott minta alapján vagy "Picasso után szabadon" lehet rajzlapra grafitceruzával békegalambot rajzolniuk.
Az október 5-én nyílt kiállításon Pablo Picasso negyvenegy kerámiatárgya mellett egy tizenhárom kerámiaérmet tartalmazó tábla, tizenkét linómetszet, öt grafika és Picasso vallauris-i munkásságát megörökítő tizenhét fénykép látható. A november 30-ig nyitva tartó kiállítás betekintést enged a XX. század egyik meghatározó művészegyéniségének egy kevésbé ismert alkotói korszakába, azokba az évekbe, amikor 1948-tól a Madoura-műhelyben dolgozott.
A Hódmezővásárhely testvérvárosából, a dél-franciaországi Vallauris-ból érkezett, Magyarországon első alkalommal látható kerámiák és linómetszetek három nagy téma, a bikaviadal, az állatábrázolások és az emberi arc köré csoportosíthatók.
A Picasso-kiállítást és a szintén az Alföldi Galériában látható 55. Vásárhelyi Őszi Tárlatot eddig csaknem 11 ezren tekintették meg.
A galambok útnak indítása az ég felé egy ősi felajánlást jelképez: e szerint a reptetésben közreműködő emberek magukénak vallják Isten, a lélek, a béke, és szabadság értékeit. Ezekről a gondolatokról, illetve a postagalambsportról is hallhatnak történeteket az érdeklődők szombaton délelőtt Kovács Mihálytól, az egyesület elnökétől.
A galambbal való kapcsolat végigkíséri az emberiség történetét, a mitikus időktől egészen napjainkig. Pablo Picasso rajzos galambjai - melyek közül néhány az Alföldi Galéria kiállításán is megtekinthető - tették a galambmotívumot a béke szimbólumává. 1949-ben lányának, Palomának a születésére rajzolt egy galambot, amit a későbbiekben a béke-világkongresszusok plakátjain használtak emblémaként.
A vásárhelyi Picasso-tárlat egyik legkülönösebb sorsú műve is galambot ábrázol. A szolnoki ócskapiacon bukkant Lukács Csaba művészettörténész a grafikára. A békegalambért néhány ezer forintot adott a műértő férfi, az alkotás azonban akár több százezret is érhet egy-egy gyűjtőnek.
A szombati vásárhelyi galambtalálkozón a gyerekeknek rajzversenyt hirdetnek a szervezők, melyen a megadott minta alapján vagy "Picasso után szabadon" lehet rajzlapra grafitceruzával békegalambot rajzolniuk.
Az október 5-én nyílt kiállításon Pablo Picasso negyvenegy kerámiatárgya mellett egy tizenhárom kerámiaérmet tartalmazó tábla, tizenkét linómetszet, öt grafika és Picasso vallauris-i munkásságát megörökítő tizenhét fénykép látható. A november 30-ig nyitva tartó kiállítás betekintést enged a XX. század egyik meghatározó művészegyéniségének egy kevésbé ismert alkotói korszakába, azokba az évekbe, amikor 1948-tól a Madoura-műhelyben dolgozott.
A Hódmezővásárhely testvérvárosából, a dél-franciaországi Vallauris-ból érkezett, Magyarországon első alkalommal látható kerámiák és linómetszetek három nagy téma, a bikaviadal, az állatábrázolások és az emberi arc köré csoportosíthatók.
A Picasso-kiállítást és a szintén az Alföldi Galériában látható 55. Vásárhelyi Őszi Tárlatot eddig csaknem 11 ezren tekintették meg.
További írások a rovatból
Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon