zene
2013. 10. 01.
Babérarc és XXI. századi szecesszió
A Zeneakadémia termeiben rohamtempóban folyik a felújítás, reméljük az október 22-i ünnepélyes átadóra és koncertre minden a helyén lesz. Az intézmény új arculatát emiatt a körút túloldalán, a Brody Studios alagsori helyiségében mutatta be Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató Batta András rektor társaságában.
A Liszt Ferenc téri, az egykori fényét visszakapó épület rekonstrukciójával együtt az intézmény is megújul, a zeneművészeti és zenetudományi egyetem innentől egységet alkot a koncertszervezéssel, a Zeneakadémia koncertközponttá válik. Ezzel a lépéssel a New York-i Juilliard School vagy a helsinki Sibelius Akadémia mellett már a New York-i Carnegie Hall, a londoni Barbican Centre, az amszterdami Concertgebouw vagy brüsszeli BOZAR is versenytársa a Zeneakadémiának. A nemzetközi koncertpiacra lépéssel az intézménynek egységes arculatra van szüksége, ami egyszerre fejezi ki a hagyományait és a progressziót.
Szabó Stein Imre mutatja be az új arculatot (fotó: Bach Máté)
Az új arculatot a frissen felállt komminikációs csapat vezényelte le rekord idő alatt, a vizuális újrafogalmazást a kommunikációs csapattal közösen a tendergyőztes Allison Advertising végezte. Az egyetem és a koncertközpont közös, egymástól funkcióját tekintve eltérő, internetes jelenlétének kialakítása a Webra International feladata lett.
Batta András, rektor (fotó: Bach Máté)
A logót a Nagyterem mennyezeti babérja ihlette: koszorú és a közepébe helyezett lant, minimalista betűtípussal. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi, az alkotók véleménye szerint így a végeredmény egy, a külföld számára is azonnal beazonosítható, egymásnak feszülő koncepcionális elemekből alkotott, markáns identitású vizuális jelrendszer lett.
Összességében elmondható, hogy az épület építészeti öröksége meghatározó volt az új arculat kialakításánál, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája, stílusa, a szecesszió. Amellett, hogy a mondanivaló közvetítése jóval összetettebb feladat, látható, hogy az identitás meghatározásakor az épület, a környezet ugyanúgy jelen volt, mint a hagyomány és a megidézett nagyok: Liszt, Bartók, Dohnányi, Solti, Kurtág, Ligeti.
A Koncertközpont logója
A Zeneakadémia logója
A Zeneakadémia új arculatának markáns alapja a színvilága. Meghatározó - egyben a komolyzenére utal - a ciánkék, szoros rokonságban álló, az egyetemi események mélykékje, az opera aranya, a jazz vörös színe, a népzene napsárgája és a jövő generációinak szóló programok zöldje, amik így egy beazonosítható színkód-rendszerré állhatnak össze.
Image-kampány
Ezekből az alapanyagokból állnak össze a kézzelfogható produktumok: a plakátok, melyek az alkotók szándéka szerint megidézik az art deco plakátművészet hangulatát és a fő közvetítő médiumot, a koncertmagazint.
Az új plakátok és az új színek: a cián, az arany
A társművészeteket – az első számok esetében a fotográfiát – is bevonó magazin részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és a hazai kulturális sajtóból nagyrészt hiányzó tárca-esszéket közöl.
A koncertmagazin
A magazin prémium megjelenésével szemben az újrapapírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza, egyedi tipográfiája bennfentes érzést kelt. A Zeneakadémia – szintén környezetbarát papírra nyomtatott – egyestés koncertismertetői zsebkönyvszerű, bensőséges formátumú, rajzos illusztrációkkal megjelenő, a műsorra reflektáló, vállaltan vélemény műfajú esszékel jelenik meg.
Az egyestés kiadványok
A Zeneakadémia megújulásának az egész világ által azonnal elérhető virtuális jele és nyoma a Zeneakadémia új honlapja, amit hamarosan nekiláthatnak böngészni.
Vagy magát a felújított épületet lehet megnézni - mi is ezt fogjuk tenni, s hamarosan beszámolunk róla.
Szabó Stein Imre mutatja be az új arculatot (fotó: Bach Máté)
Az új arculatot a frissen felállt komminikációs csapat vezényelte le rekord idő alatt, a vizuális újrafogalmazást a kommunikációs csapattal közösen a tendergyőztes Allison Advertising végezte. Az egyetem és a koncertközpont közös, egymástól funkcióját tekintve eltérő, internetes jelenlétének kialakítása a Webra International feladata lett.
Batta András, rektor (fotó: Bach Máté)
A logót a Nagyterem mennyezeti babérja ihlette: koszorú és a közepébe helyezett lant, minimalista betűtípussal. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi, az alkotók véleménye szerint így a végeredmény egy, a külföld számára is azonnal beazonosítható, egymásnak feszülő koncepcionális elemekből alkotott, markáns identitású vizuális jelrendszer lett.
Összességében elmondható, hogy az épület építészeti öröksége meghatározó volt az új arculat kialakításánál, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája, stílusa, a szecesszió. Amellett, hogy a mondanivaló közvetítése jóval összetettebb feladat, látható, hogy az identitás meghatározásakor az épület, a környezet ugyanúgy jelen volt, mint a hagyomány és a megidézett nagyok: Liszt, Bartók, Dohnányi, Solti, Kurtág, Ligeti.
A Koncertközpont logója
A Zeneakadémia logója
A Zeneakadémia új arculatának markáns alapja a színvilága. Meghatározó - egyben a komolyzenére utal - a ciánkék, szoros rokonságban álló, az egyetemi események mélykékje, az opera aranya, a jazz vörös színe, a népzene napsárgája és a jövő generációinak szóló programok zöldje, amik így egy beazonosítható színkód-rendszerré állhatnak össze.
Image-kampány
Ezekből az alapanyagokból állnak össze a kézzelfogható produktumok: a plakátok, melyek az alkotók szándéka szerint megidézik az art deco plakátművészet hangulatát és a fő közvetítő médiumot, a koncertmagazint.
Az új plakátok és az új színek: a cián, az arany
A társművészeteket – az első számok esetében a fotográfiát – is bevonó magazin részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és a hazai kulturális sajtóból nagyrészt hiányzó tárca-esszéket közöl.
A koncertmagazin
A magazin prémium megjelenésével szemben az újrapapírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza, egyedi tipográfiája bennfentes érzést kelt. A Zeneakadémia – szintén környezetbarát papírra nyomtatott – egyestés koncertismertetői zsebkönyvszerű, bensőséges formátumú, rajzos illusztrációkkal megjelenő, a műsorra reflektáló, vállaltan vélemény műfajú esszékel jelenik meg.
Az egyestés kiadványok
A Zeneakadémia megújulásának az egész világ által azonnal elérhető virtuális jele és nyoma a Zeneakadémia új honlapja, amit hamarosan nekiláthatnak böngészni.
Vagy magát a felújított épületet lehet megnézni - mi is ezt fogjuk tenni, s hamarosan beszámolunk róla.
További írások a rovatból
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről
Más művészeti ágakról
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával